Méně aut rovná se lepší město. Podívejte se na srovnání s minulostí v nové kampani Boltu

28. 7. 2023 | Petr Michl
Jak vypadaly části Prahy, Vídně nebo Stockholmu před a po odklonění automobilové dopravy a otevření těchto míst lidem? Srovnání s pomocí historických fotografií s dneškem nabízí Bolt.


Hradčanském náměstí v Praze. Zdroj: Bolt

Evropská aplikace pro mobilitu Bolt spustila mezinárodní kampaň s názvem Cities for People založenou na porovnání historických fotografií ikonických i méně známých zákoutí evropských metropolí s jejich současným stavem. Tedy před a po odklonění automobilové dopravy a otevření těchto míst lidem. Aktuální fotografie pořídil renomovaný fotograf architekturyTõnu Tunnel, a na webu projektu je doplňují rozhovory s osmi předními evropskými urbanisty, architekty či datovými vědci, kteří základní tezi iniciativy podpírají daty a fakty.

„Věděli jste, že ještě před pár dekádami auta běžně jezdila po celém Hradčanském náměstí, vídeňský Stephansplatz protínala silnice a bruselské Velké náměstí ze všeho nejvíc připomínalo Velké parkoviště? Dlouhá řada dalších, a třeba i podobně významných míst, však stále slouží jako vnitroměstské dálnice a odkladiště automobilů. A my si často nedokážeme ani představit, že by tomu někdy mohlo být jinak. Kampaň Cities for People proto má povzbudit naši fantazii, ukázat, že změna směrem k vyšší kvalitě života ve městech možná je. Ostatně podle našeho nedávného průzkumu si dva ze tří Pražanů přejí, aby město přijalo opatření ke zklidnění automobilové dopravy,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.


Stephansplatz ve Vídni. Zdroj: Bolt


Drottninggatan ve Stockholmu. Zdroj: Bolt

 

U fotografií by možná pomohlo brandingu, kdyby na těch současných zasvítila třeba zelená „jídlonosná“ krabice Bolt na zádech kurýra na kole. Z našeho pohledu ji také chybí jasnější vazba na služby Boltu, které publikum z kampaně nutně nepochopí.


Služby Bolt. Zdroj:
Bolt.eu

Projekt Cities for People je nicméně další z řady kampaní platformy Bolt, které mají za cíl ukázat alternativy k vlastnění automobilu a celkově udržitelnější způsoby fungování našich měst. Mezi poslední z iniciativ patří kampaň „Break up to Break free", která představila příběhy šesti majitelů automobilů, kteří se „osvobodili“ od svých vozů a začali využívat sdílenou dopravu.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: