Domácí násilí není OK. Novozelánská kampaň na to upozorňuje temným a neotřelým způsobem
V nablýskaných časopisech o architektuře a bydlení málokdy naleznete na fotografiích nepořádek. Skeptik by dokonce mohl říct, že především v sériích ukazujících moderní interiéry s nádechem funkcionalismu dokonce není patrné, že by v nich někdo bydlel.
Sponzorovaný článek uvnitř letního dvojčísla novozélandského časopisu Home v článku představujícím dům rodiny Ashworthů stopy života nicméně zaznamenal, dost možná dokonce stopy života, který byl v místech zachycených fotografiemi ničen.
První dvojstrana představila vilu, jež má stát na kopci poskytujícím úžasné výhledy do okolí, ale zároveň i dostatek soukromí rodině.
Zdroj: Home / Inpiration Room (klikněte pro zvětšení)
Na další dvojstraně je fotografie šťastného páru, ale také snímek schodiště, kde sterilitu bílé barvy, kovu a skla narušuje šmouha od krve.
Zdroj: Home / Inpiration Room (klikněte pro zvětšení)
Následující dvojstrana nabízí pohled na luxusní kuchyni a pohodu u krbu, v záběrech ale působí zneklidňujícím dojmem převržená barová stolička a rozbitá mísa v jinak idylickém prostředí.
Zdroj: Home / Inpiration Room (klikněte pro zvětšení)
Poslední dvojstrana pak přináší pohled na obývací pokoj, jemuž mimo výhledu na bazén vévodí rozštípnutý stůl uprostřed. V samotném článku není „levota", kterou čtenář po celou dobu cítí, vysvětlena.
Zdroj: Home / Inpiration Room (klikněte pro zvětšení)
Tak se děje až sdělením v pravém dolním rohu, kde stojí:
„Násilí v rodině se může stát v jakékoliv domácnosti. Jen v minulém roce provedla policie přes 100 tisíc vyšetřování v celé zemi a ve všech typech čtvrtí. A to jsou jen případy, o kterých víme. Pokud máte podezření, že je někdo ve vaší komunitě obětí násilí, neignorujte to prosím. Nehledě na to, v jaké ulici žijete, násilí v rodině není OK. Pro více informací, jak pomoci, navštivte areyouok.org.nz."
Jedná se o částečně skrytou kampaň proti domácímu násilí, kterou vytvořila agentura FCB New Zealand ve spolupráci s časopisem Home a neziskovou organizací It's Not OK. Upozorňuje na to, že 26 % žen, které žijí v domácnosti s ročním příjmem přes 100 tisíc dolarů bylo obětí nějaké formy fyzického nebo sexuálního násilí od svého intimního partnera. Stejnou zkušenost má i 1 ze 4 žen s vysokoškolským titulem.
Lidé si často spojují domácí násilí jen s lidmi s nižšími příjmy a vzděláním, děje se však všude nehledě na socioekonomický status jeho aktérů. Kampaň umístěná v časopise, který poskytuje inspiraci spojenou s drahými věcmi bohatým lidem, je obzvláště chytrým řešením. Svým provedením, které následuje pravidla formátu, ale zároveň se nebojí narušit jeho nablýskanost skvrnou od krve, působí obzvláště silně.
Níže si můžete prohlédnout video, kde celou kampaň vysvětluje redaktor časopisu Home, Jeremy Hansen.
Zdroj: Inpiration Room