Engagement v YouTube reklamách se nově započítá již po 10 sekundách
Platforma YouTube představila nové informace, které upravují, jakým způsobem se započítává engagement a konverze u reklam. Podle Googlu má tato změna lépe odrážet roli videa na cestě zákazníka, a také upravit způsob, jakým inzerenti platí za zhlédnutí. Uvedená změna se týká video reklam v rámci kategorie TrueView for action (TrueView pro akce). Typické pro tento typ reklamy je výrazná výzva k akci a nadpis v podobě překryvné vrstvy ve videu.
Nově se mění následující 2 pravidla:
-
Engagement se započítá vždy, když uživatel zhlédne reklam u minimálně po dobu 10 sekund , případně po této době na reklamu klikne. Tato možnost se vztahuje na nastavení pro maximalizaci konverzí nebo cílení nabídky CPA. Oproti původně počítanému engagementu po 30 sekundách se jedná o výraznou změnu.
-
Konverze bude započítána, pokud uživatel uskuteční akci do 3 dnů od svého engagementu. Toto časové rozmezí bude nastaveno automaticky a pokud jej budete chtít změnit, musíte se obrátit na zástupce Googlu. Konverze se doteď počítala po dobu 30 dnů.
Podle vyjádření YouTube tyto změny nastávají, aby se lépe ukázal vztah mezi videem a konverzí. Nicky Rettková, produktová manažerka pro Youtube, ke změnám doplnila:
„Provedli jsme rozsáhlé experimenty, abychom analyzovali objem konverzí získanými reklamami TrueView pro akce a to v široké škále inzerentů a typů konverzí."
Podle jejích slov se inzerenti mohou díky těmto změnám těšit na přesnější měření konverzí, rychlejší náběh kampaní s CPA a aktuálnější reporty díky nižšímu zpoždění konverze.
Nicméně, stále platí, že inzerenti v rámci TrueView pro akce platí za engagement. Tedy místo za každých zhlédnutých 30 sekund reklamy nyní budou platit už za 10. Marketéři proto budou muset pečlivě sledovat své kampaně, aby pochopili dopad této změny na jejich rozpočty a výkon kampaní.
Zdroje: Google