Facebook a Instagram umožní vypnout politickou reklamu v dalších 90 zemích, včetně Česka
Všeho moc škodí a někdy to platí i pro politický obsah. I proto se ve Facebooku rozhodli, že uživatelé jeho dvou hlavních platforem budou moci ve svém nastavení vypnout reklamy s volební, společenskou a politickou tematikou.
Tato možnost je dostupná v USA od podzimu minulého roku, kdy dávala americkým uživatelům možnost vydechnout si i v rámci prezidentské kampaně. Facebook k rozšíření 4. března uvedl:
„Ode dneška mají lidé možnost nastavit, že chtějí vidět méně reklamy s volební, společenskou a politickou tematikou, v 90 zemích. V těch, kde musí inzerenti povinně zažádat o autorizaci a kde je pro spuštění reklam na naší platformě nutné upozornění „Paid for by“ („Placeno xy“). Lidé nám pověděli, že tuto možnost na Facebooku a Instagramu chtějí, a nyní ji má na světě více lidí.“
Citovaná definice země, kterých se to týká, značí, že je mezi nimi i Česká republika.
Tento krok vychází z reakce Facebooku na narůstající počet uživatelů, kteří nechtějí, aby byl jejich news feed zahlcen politikou. Pochopitelně to ale neznamená, že politická témata zmizí. Organicky se vám může zobrazit další nedělní video „Čau lidi“ od premiéra Babiše, flákance poslance Volného a vlastně jakýkoliv obsah, který spoléhá na organické šíření. Jde navíc o volitelnou možnost, přičemž většina uživatelů do nastavení svých reklamních preferencí nikdy nezavítá. Je tak bláhové předpokládat, že se Instagram a zejména Facebook stanou klidnými místy pro komunikaci s přáteli prostou vykřikování politických názorů a postojů. I tak je ale potěšující, že zájemci budou moci nápor politické reklamy ztlumit.
Zdroje: Facebook