Facebook bojuje s novým prvkem Collections proti Pinterestu
Obchodníci nám už pomalu naznačují, že Vánoce jsou za dveřmi. Říjen má za sebou sice jen první třetinu, ale v obchodech už to začíná vypadat na prosinec. Také Facebook postupně vybaluje svoje Kolekce.
Collections je nová funkce Facebooku pro obchodníky, jak lépe upozornit na své příspěvky a vést uživatele k nákupu. Collections prý nemají s Pinterestem nic společného. Jen vypadají jako by Pinterestu z oka vypadly. Jedná se o příspěvky firem v podobě několika obrázků. U obrázků produktů v rámci Collections se objevují už nějaký čas diskutovaná tlačítka. Například “want” a “collect”.
Díky nim budou moci uživatelé přidávat položky do svého seznamu věcí (v rámci Timeline nebo do speciální složky Products), které by chtěli a následně si je díky tlačítku “buy” budou moct i jednoduše koupit. Zatím tento nástroj testuje několik amerických společností, mezi ně patří například Pottery Barn, Wayfair, Victoria’s Secret, Michael Kors, Neiman Marcus, Smith Optics, a Fab.com.
Ve hře je několik verzí těchto Kolekcí (sbírek), pracuje se s různými názvy tlačítek a s odlišnou viditelností pro přátele a přátele přátel. Testovací fáze, jež právě probíhá v Americe, by měla pomoci rozhodnout o tom, která verze nakonec bude zprovozněna pro všechny firemní stránky. Collections jsou zatím zdarma, ale možná budou v budoucnu fungovat jako typ reklamy podobný Promoted Posts.
Největší sociální síť bojuje s konkurencí, snaží se nabídnout srovnatelné služby jako hlavní konkurenti. Něco podobného předvedl Facebook již s tlačítkem “subscribe” (přihlásit odběr), kterým konkuroval Twitteru.
Facebook si je vědom toho, že informace o svých produktech firmy často přidávají k jednotlivým obrázkům ve fotoalbech. A také si je vědom konkurence, kterou v tomto ohledu Pinterest může představovat. Tomu by odpovídal i výběr testovacích firem - všechny se totiž točí kolem módy a designu, což jsou jedny z hlavních kategorií Pinterestu.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.allfacebook.com