Facebook chce odměňovat kvalitní obsah větší viditelností v News Feedu
Facebook velmi rád dělá úpravy v tom, jak funguje řazení zpráv v rámci News Feedu. Další změnou, která ovlivní, co uživatelé tohoto giganta uvidí, je hodnocení kvality příspěvků.
Facebook vytvořil algoritmus, který je schopen určit vysoce kvalitní obsah. V několika následujících týdnech by se tato nová funkce měla projevit v News Feedech všech uživatelů.
Na začátku srpna Facebook oznámil pár drobných změn a také to, že v nich bude i nadále pokračovat. Po Story Bumping, kdy se v News Feedu zobrazují příspěvky novější i starší a už nezáleží tolik na času jeho přidání, ale spíše na tom, jak oblíbený byl u ostatních, přichází hodnocení kvality příspěvků.
Změny vycházejí z průzkumu mezi uživateli. Facebook pokládal otázky jako například: "Je tento obsah z důvěryhodného zdroje? Je pro Vás tento obsah opravdu zajímavý?"
Na základě tohoto průzkumu vytvořil Facebook již zmiňovaný algoritmus, který automaticky hodnotí, zda se jedná o hodnotný obsah. Základem je
- četnost negativních reakcí na stránku - například skrývání příspěvků stránky
- jak moc je kompletní profil stránky
- překryv fanouškovské základny stránky s jinou již ověřenou a důvěryhodnou stránkou
Celkově ale algoritmus pracuje s asi 1000 různými faktory.
Na základě testování na malé skupině uživatelů, zaznamenal Facebook signifikantní nárůst interakcí (lajky, komentáře a sdílení) s obsahem a menší množství skrytí příspěvků.
Podle prohlášení Facebooku, se tento nový algoritmus stránek v podstatě výrazněji nedotkne, takže si administrátoři nemusí rvát vlasy hrůzou. Tedy pokud netuší, že jejich stránka bude hodnocena špatně. Ale jestli už nyní sledují u svých příspěvků dobré zapojení uživatelů, mohou očekávat, že toto číslo ještě poroste.
Základem je tedy soustředit se na aktuální a relevantní zprávy, budovat si důvěru, sdílet příspěvky, které budou lidí sdílet i se svými přáteli a hlavně, zamyslet se nad tím, zda uživatelé příspěvek vůbec budou chtít v rámci News Feedu vidět.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.marketingland.com