Facebook je jako židle
Na oslavu první miliardy dosažených uživatelů vypustil Facebook do světa svoji první televizní reklamu. A prý je Facebook jako židle, taky jako zvonek u dveří, letadlo, most nebo taneční parket - spojuje lidi, umožňuje jejich společnou interakci. Ale nic jiného se z reklamy Facebooku nedozvíte. Další miliardy uživatelů chce zřejmě největší sociální síť světa nalákat na nostalgii.
Na dosažení takového efektu si Facebook vybral rekalmní společnost Wieden & Kennedy a ozkoušeného profesionála - režiséra Alejandra Gonzaleze Inarrita, který má za sebou řadu filmů, ale hlavně dojemné olympijské reklamní spoty pro Procter & Gamble. Facebook to možná nečekal, ale reklama se nesetkala s příliš velkými ovacemi.
Zdá se, že na nostalgickou strunu hraje ve svých televizních spotech stále více technologických firem. Mezi ně patří se svými emocemi nabitými reklamami také Google. Vztah otce a dcery se totiž nejlépe rozvíjí přes emaily, které otec píše dceři již od jejího narození. A když se pak dcera dostane na univerzitu a odstěhuje se, je ideálním komunikačním prostředkem Google+. Ale aby těch emocí nebylo málo, zamíchá se tam i zesnulá matka/manželka.
V těchto spotech je alespoň částečně vidět nějaká funkcionalita, kterou Google uživatelům nabízi, v reklamě na Facebook není snad ani připojení k internetu.
Facebook by si mohl vzít příklad ze své akvizice, Instagramu. Ten zatím svoji vlastní televizní reklamu nemá, ale i přesto se už v reklamě objevil. Ale není to žádné dojemné fotografování dětí a domácích zvířat.
Reklama vtipně pracuje s jednou z posedlostí instagramistů. Spousta lidí totiž propadla trendu jídlo před jeho konzumací nejdříve vyfotit (jídlo ve čtverci a za použití filtru prostě vypadá víc lákavě). Toho se rozhodla využít i společnost Doritos a ve své reklamě na Locos Taco pracuje hlavně se čtvercovými obrázky. Emoce jsou zde také, ale poněkud jiného rázu.