Facebook má každý osmý, Twitter se na něj snaží dotáhnout
Facebook má podle dokumentu S-1 845 milionů aktivních uživatelů. To v podstatě znamená, že má účet na největší sociální síti na světě každý osmý člověk. Když budeme v téhle matematické rovnici pokračovat, zjistíme, že když vypustíme Čínu, kde je Facebook zakázán, má svůj účet už každý sedmý.
Průměrný roční přírůstek uživatelů je u Facebooku přibližně 16 %. Poněkud výraznější čísla vykazuje v jednotlivých zemích, v Brazílii to byl nárůst počtu uživatelů až o 300 %, v Indii pak o 132 %.
O počtu uživatelů a jejich přírůstku se hovoří i u jiných sociálních sítí. Twitter měl ve středu dosáhnout půl miliardy uživatelů a pokud bude růst pokračovat zhruba stejným tempem, má šanci do 18 měsíců dosáhnout dvojnásobku.
A co třeba MySpace? Mediální magnát Rupert Murdoch tuto upadající hudební sociální síť v loňském roce prodal. Za minulý měsíc se ale na MySpace přihlásil milion nových členů a denně se na stránky přihlásí kolem 40 000 uživatelů. Svoji zásluhu na tom prý má nový přehrávač, který je snadno ovladatelný a zadarmo.
Pode časopisu Forbes je pro růst uživatelské základny i v budoucnu klíčový přístup k nově vznikajícím trhům, na kterých nejsou počítače tolik rozšířené a online reklamy jsou méně lukrativní. Předpokladem pro tyto trhy je větší užívání mobilních telefonů než počítačů. S tím se objevuje i otázka reklamy v mobilních telefonech. Na to se ale Facebook hodlá do budoucna více zaměřit. Reklama je pro něj totiž klíčová. V loňském roce tvořil příjem z reklamy 85 % veškerého zisku.
Zdroj: www.forbes.com