Funguje obchodování na Facebooku, nebo je to jen bublina?
Nejdřív chtěli na Facebooku zpeněžit zástupy svých fanoušků, teď své obchody potichu zavírají a stahují. Některé z nich se dožily sotva 1 roku existence.
Řeč je o obchodech na Facebooku. Týká se to například oděvní značky Gap nebo společnosti GameStop. Ještě loni vypadala největší sociální síť jako ideální místo pro obchod. Kde jinde taky chcete najít cílovou skupiny o velikosti 845 milionů uživatelů? Ale jak naznačuje zkušenost řady firem, skutečnost až tak růžová není.
“Zkuste si taky prodávat své zboží lidem, kteří se přišli do baru zabavit s partou kamarádů,” uvedl analytik společnosti Forrester Research, Sucharita Mulpuru, jeden z důvodů neúspěšných F-obchodů.
Přesto nic z toho nedokazuje, že Facebook nebo jiné sociální sítě nemají potenciál prodejních kanálů. Je možné, že obchodníci prostě jen nevyužili sílu těchto platforem správným způsobem.
Nabídnout na největší sociální síti na světě stejný katalog jako na svých webových stránkách většinu uživatelů k aktivnímu nákupu jen tak nepřesvědčí. Na Facebooku fungují hlavně různé akce a slevy, ale i tady se to musí udělat správně - nabídnout jednu zlevněnou položku během měsíce opravdu zákazníky nepřitáhne.
Například britská módní značka Burberry používá Facebooku jako kanálu pro lákání zákazníků na své webové stránky. Hlavně na slevy a akce. Nemusí navíc ani platit tolik peněz různým vyhledavačům. Lidé, kteří přišli z Facebooku tvořili loni na webových stránkách Burberry asi 30 %.
Zdroj: www.mashable.com