Facebook nabízí nový formát propagace herních aplikací
Facebook na konci minulého týdne představil tři novinky v oblasti propagace herních aplikací – Playable ads,ě před jejím nákupem, tedy možnost bezplatně si vyzkoušet propagovanou herní aplikaci na Facebooku ještě před jejím nákupem, optimalizaci udržení zákazníků a minimální návratnost výdajů na reklamy (ROAS). Nové funkce mají obchodníkům s herními aplikacemi pomoci lépe navázat dlouhodobý vztah s jejich nejcennějšími hráči. Nově se tedy nezaměřuje na co nejvyšší počet stažení aplikace, ale na dlouhodobou hodnotu svých zákazníků.
Demoverze her budou dostupné přímo v rámci reklam
Většina hráčů má obavy investovat do nové hry, pokud si ji nemohou předem vyzkoušet. Díky novým Playable ads budou mít hráči možnost zahrát si demoverzi hry přímo v rámci reklamy, která se jim objeví v jejich facebookovém news feedu. Možnost nabídnout uživatelům demo verzi hry najdou inzerenti ve správci reklam poté, co jaké cíl své kampaně zvolí „Instalace aplikace“.
Nová funkce by měla inzerentům pomoci lépe optimalizovat výdaje na reklamu a zlepšit míru návratnosti investic do reklamy. U uživatelů, kteří dostanou možnost si hru nejprve vyzkoušet, je totiž mnohem větší pravděpodobnost, že si hru po kliknutí na reklamu skutečně koupí. Playable ads už by nyní měly být globálně dostupné.
Cílem už není jen stažení aplikace
Druhou novinkou je možnost ručního nastavení minimálního bidu ROAS (návratnost reklamních výdajů). Inzerenti budou moci nastavit minimální výdaje při cílení na uživatele, u kterých algoritmus vyhodnotí, že s největší pravděpodobností uskuteční nákup aplikace. Minimální bid ROAS jde ruku v ruce s funkcí optimalizace cílení dle předpokládané hodnoty nákupu uživatele v obchodu s aplikacemi. Tato optimalizace od loňska pomáhá inzerentům zacílit na Facebooku uživatele na základě toho, kolik peněz pravděpodobně hodlají během následujících sedmi dnech utratit za nákup aplikací. Tato funkce by měla být inzerentům dostupná v září.
Zároveň s výše uvedenými novými funkcemi Facebook oznámil také vývoj nového nástroje zaměřeného na retenci stávajících uživatelů aplikací. Tuto funkci aktuálně testuje u vybrané skupiny inzerentů. Cílení reklam je automaticky upravováno dle toho, s jakou pravděpodobností uživatel u hraní hry zůstane. Dle prvních čísel by mohly reklamy využívající tuto možnost cílení dosáhnout až o 30 % vyšší návratnosti investic do reklamy u uživatelů používajících aplikaci po dobu 7 dnů.
Tato funkce by mohla být využitelná i pro propagaci jiných než herních aplikací. Bude však záležet na tom, dle čeho konkrétně bude Facebook vyhodnocovat pravděpodobnost retence uživatelů. Pokud bude mít k dispozizci data i z zjiných než herních aplikací a zahrne je to hodnotícího algoritmu, mohla by se propagace aplikací stát por marketéry mnohem lépe uchopitelná. To ale pravděpodobně zjistíme až poté, co bude funkce plošně zpřístupněna všem inzerentům, tedy do konce tohoto roku.
Zdroj: Facebook