Facebook podporuje ty společnosti, které platí za reklamu
Program Preferred Marketing Developer (PMD) soustřeďuje nejlepší vývojáře z různých společností zaměřené na to, aby byl sociální marketing na největší sociální síti světa snazší a efektivnější.
Členové PMD jsou experty na sociální marketing, pomáhají ostatním vytvořit a rozvíjet vztah se zákazníky na Facebooku. Může se to týkat například vývoje aplikací, optimalizace pluginů, řízení reklamních kampaní, měření výsledků a vyvíjení strategií, například jak přes Facebook získat více zákazníků. Členové PMD mají od Facebooku přístup k detailnějším informacím.
Ty společnosti, které představují top ve svém oboru, mají od Facebooku navíc certifikáty v podobě odznaků, jež se dělí do čtyř kategorií: produkty pro stránky, reklamy, aplikace a metriky. Například firma SocialBakers patří mezi preferované marketingové vývojáře Facebooku v oblasti metrik, stránek a aplikací.
Tento program byl však pozastaven. A to proto, že Facebook chce dát větší důraz na společnosti, které vedou své klienty k nákupu reklamy. Facebook tedy nastavil pravidlo - když chceš k Facebooku detailnější přístup, musíš za to zaplatit.
Dříve mohli vyvojáři získat odznak od Facebooku, i když pracovali jen s nástroji, které jsou v rámci Facebooku zadarmo. Ale nová kritéria pro udílení odznaků už tak benevolentní nejsou. Důraz je kladen na placená média. Informace o nových požadavcích rozesílá Facebook emailem všem novým uchazečům. Společnosti, které samy na Facebooku neutrácejí peníze, musí doložit své plány na strategii přimět své klienty nakupovat reklamu. Jinak mají vývojáři smůlu.
Největší dopad tato nová pravidla budou mít na společnosti, které nabízejí svým klientům analytiku a nástroje pro správu Facebooku, ale nezaměřují se tolik na placenou reklamu.
Zdroj: www.businessinsider.com, www.facebook.com