Facebook povoluje značkám svázat jejich Stránky se Skupinami
Facebookové skupiny jsou již delší dobu jedním z nejživějších organizmů na Facebooku se skvělým dosahem a enagagementem u příspěvků. Dosud to ale byla zóna, která byla značkám oficiálně zapovězená. To se nyní mění. Facebook deklaroval, že dovolí značkám, aby mohly své Stránky se Skupinami oficiálně spojit.
K čemu může být něco takového dobré? Především pro transparentnější komunikaci s fanoušky. Test této novinky probíhal již od jara. Díky němu se mohla například kabelová televize HBO oficiálně přihlásit k fanouškové Skupině svého seriálu „Big Little Lies" a komunikovat v rámci ní přímo jako HBO. Předtím tak mohla činit jen přes osobní uživatelské účty. Dle vyjádření šéfky pro digitální a sociální média, Dany Flax, že to konverzaci značky s fanoušky jen ulehčilo. Oficiální účet HBO má přeci jenom na první pohled viditelnější punc pravosti a toho, že ve vztahu k seriálům vlastní produkce ví, o čem mluví.
Obecně jsou Skupiny pro značky možností, jak komunikovat se super fanoušky, se skutečnými ambasadory. Facebook uvádí, že smysluplnost svázání Skupin se značkou viděli na Skupině PostThis – from The Washington Post. Tu začali novináři z deníku The Washington Post a funguje jako „dopisy redakci“ s možností odpovídat veřejně a v reálném čase. Navíc umožňuje zájemcům prozradit více o tom, jak vznikaly konkrétní články.
Reklamní možnosti u Skupin jsou nadále omezené
Skupiny přitom byly pro Facebook jakousi poslední baštou pro propojování lidí dle podobných zájmů, bez reklam, jen proto, že se mají o čem bavit. Něco z tohoto ducha je zachováno i nadále tím, že trvá stav, kdy značky nemohou své příspěvky ve Skupinách propagovat.
Nejde je ani cílit reklamou přes Custom Audiences. K dispozici není také možnost vytvořit Lookalike Audience na základě toho, jaká je skladba uživatelů konkrétní Skupiny.
Druhy Skupin
I u Skupin svázaných s konkrétní stránkou existují ty samé varianty jejich podoby. Mezi nimi jsou:
- „Veřejná“ Skupina (všichni mohou vidět obsah Skupiny a její uživatele, stejně tak se lze bez jakýchkoliv limitů stát jejím členem)
- „Uzavřená“ Skupina (kdokoliv může Skupinu najít a vidět její uživatele, příspěvky v ní jsou ale dostupné jen členům, kteří také rozhodují o přijetí členů nových).
- „Tajná" skupina (způsob přidávání nových členů funguje stejně jako u „uzavřené“ Skupiny. Uživatelé mimo ni nevidí stávající členy a její příspěvky)
Zdroj: SocialMediaToday.com
Jak spojit Skupinu se značkou
Pokud již máte vytvořenou Skupinu, kterou chcete svázat s vaší značkou, měla by být v záložce „Groups“ k dispozici možnost „Link Group“. Tento akt může udělat pouze stávající admin konkrétní Skupiny i Stránky skrze svůj osobní účet.
Majitelé takto provázené Skupiny v ní mohou komunikovat jménem značky, jako popisujeme výše na případě HBO. Stále je ale přítomna možnost mluvit skrze individuální uživatelské účty.