Facebook představuje plánované změny v reklamách: Sponzorované příběhy skončí v dubnu

13. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Konec sponzorovaných příběhů? Nejen to. Od dubna bude možné cílit například i podle nákupního chování.

Facebook se neustále snaží zlepšovat své služby. Mezi ty patří i PPC reklamy, kterých se úpravy tentokrát budou týkat. Podle nově zveřejněného dokumentu pro vývojáře se marketéři dočkají hlavně zlepšeného cílení a konce Sponsored Stories (Dále "sponzorované příběhy"). Plánované změny by měly vejít v platnost od 9. dubna 2014.

Snahu zjednoduššit své reklamní služby, a usnadnit tak marketérům práci ohlásil Facebook už v červnu 2013. Jedním z cílů bylo eliminovat množství reklamních formátů zrušením těch, jejichž účel je duplicitní. Černý Petr tentokrát padl na sponzorované příběhy.

 

Ty jsou problémové už od svého spuštění v roce 2011. Ačkoliv je mají, vzhledem k jejich vyšší proklikovosti, inzerenti rádi, uživatelé jejich názor nesdíli. Nelíbí se jim, že jejich akce jsou využívány pro reklamní účely, navíc někdy zavádějícím způsobem (Pracují totiž dle logiky: "Když se uživateli líbí stránka, musí to být pravda pro každý její publikovaný příspěvek." Často tak naznačují přátelům, že jste lajkovali post, který jste třeba ani neviděli.) . K jejich skutečnému konci by mělo dojít 9. dubna, poté už samostatné sponzorované příběhy nebudou inzerentům k dispozici.

Mluvčí Facebooku k tématu uvedla: "Přinášíme to nejlepší ze sponzorovaných příběhů, tedy sociální kontext, do všech našich reklam. Tato změna dělá ze sponzorovaných příběhů nadbytečný formát, tím pádem dále nebude samostatně nabízen. Sociální kontext se bude zobrazovat u všech reklam, u kterých to bude možné. Naše sociální reklamy ctí publikum, které si lidé vyberou, takže nikdo neuvidí u reklamy žádnou informaci, kterou by normálně nemohl vidět."

Významnými změnami projde i cílení reklamních sdělení. To se bude řadit do čtyř sekcí:

  • lokace
  • demografie
  • zájmy
  • chování

Cílení dle zájmů bude mít zjednodušenou definici toho, co indikuje něčí zájem v určité oblasti. Vyhneme se také duplicitě v cílení dle klíčových slov a širokých skupin - to znamená, že cílová skupina pro #baseball i širokou skupinu Baseball bude stejná. To by mělo inzerentům výrazně usnadnit práci.

Drobnými změnami projde také určení geolokace - nové cílení využívá tzv. "NEBO" logiku, místo předchozího "A". Pokud nevíte co se tím myslí, jasnější to bude po následujícím příkladu - když aktuálně chcete zacílit obyvatele Brna, vyberete Českou Republiku jako zemi a Brno jako město. Od dubna vyberete ale pouze Brno, protože vybráním ČR byste cílili na celou zemi.

V oblasti demografie nás čeká vylepšená možnost cílení podle vzdělání, pracovní pozice a zaměstnání. Těšit se můžeme i na upgradované cílení dle vztahů a životních událostí.

Úplnou novinkou je ale kategorie "Chování" - to umožnuje zacílit uživatele na základě jeho minulých akcí, nákupů, sklonů k nákupu atd. Taková možnost by mohla při správném využití dost pomoct při tvoření výkonnostních kampaní.

Příjemnou změnou je i zde upravená logika pří cílení. Vysvětleme si to opět na příkladu - vyberete-li v tuto chvíli skupiny "Rodiče", "Fotografie", "Nahrávači fotek", cílová skupina bude rodiče, nebo milovníci fotografie, nebo uživatelé kteří často nahrávají fotky. V novém cílení ale budete se stejnými parametry cílit na rodiče, kteří mají rádi fotografii a často nahrávají fotky.

Kompletní dokument, momentálně určený pro vývojáře, si můžete přečíst zde.

Štítky dokumentu: Facebook PPC Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: