Český trh slevových portálů v roce 2013. Pozice se stabilizovaly
Trh slevových portálů je z pohledu zavedených hráčů stabilní. V žebříčku obratu subjektů v tomto segmentu podnikání nedošlo oproti loňskému roku k výrazným změnám. Pozice si vyměnila pouze Slevoteka.cz, která o jednu příčku předstihla Slever.cz a je nyní na 8. místě. Do TOP 10 se dostal portál BerSlevu.cz. na úkor NewGo.cz – nyní na 11. místě.
Zdroj: platforma PayLo, informací přímo od samotných provozovatelů. (Zapakatel.cz)
Dle prognózy portálu Slevín.cz měl mít v roce 2013 celý trh slevových portálů obrat 2,9 miliardy korun, dle Skrz.cz měl nakonec hodnotu 3,3 miliardy korun. Jeho hegemonem je Slevomat. Ten navýšil obrat oproti roku 2012 takřka o třetinu a letos dosáhl na miliardovou hodnotu. Jeho obrat je dva a půl krát větší než u Vykupto.cz na druhé pozici a téměř čtyřikrát větší než u trojky trhu Zapakatel.cz. Jen obrat ale podle zástupce posledního zmíněného portálu neznamená vše. „Tržby pro nás nejsou jediným indikátorem ekonomického úspěchu společnosti, proto při zveřejnění tržeb jedním dechem dodáme, že dosažených tržeb jsme dosáhli při razantním snížení nákladů," říká Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz.
Ač se trh nadále čistí o malé hráče, jeho širší špička je již stabilizovaná a v absolutních číslech roste. Mění se spíše struktura nabídek. Kdysi tak populární slevy na jídlo, pití a jeho konzumaci byly před dvěma lety nejoblíbenější, dnes tvoří jen 3 % prodaných poukázek. Výrazně se však zvýšila popularita módy. "Obzvlášť zájem o značkovou módu neustále roste. Zatímco v roce 2012 se na obratu celého trhu podílela necelým procentem, loni to bylo již téměř deset procent," upřesňuje ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Obzvláště zřejmé to je na tržním podílu podle počtu nabídek. V roce 2012 se kategorie zboží a móda podílela 15 % na celkovém počtu nabídek, loni tvořila již téměř polovinu z nich.
Zdroje: Zapakatel.cz, Skrz.cz