Facebook spouští ‚cookie první strany‘
Facebook se i nadále rozvíjí a nově po vzoru Googlu a Microsoftu umožní získat data z prohlížečů, které blokují cookies třetích stran. Jmenovitě tedy Safari od Applu a brzy také Mozzila Firefox. Je tak posledním z velkých poskytovatelů reklamy, který zavádí toto řešení.
Nově spuštěné cookies prvních stran budou mít k dispozici inzerenti, vydavatelé a vývojáři. Ti tak budou moci měřit a optimalizovat FB reklamy a získat analytická data z prohlížečů, které blokují cookies třetích stran.
Jednotliví inzerenti jsou o zmíněné možnosti informováni od minulého týdne. Mluvčí Facebooku, Joe Osborne, uvedl:
„Nabízíme možnost cookie první strany pro Facebook Pixel, abychom firmám pomohli lépe porozumět aktivitě na webu a přidělování reklam v prohlížečích. Tato změna je v souladu s aktualizací provedenými jinými online platformami, jelikož některé prohlížeče preferují používání souboru cookie první strany pro reklamy a analýzy. Kontrola, kterou mají lidé nad reklamami, se nezmění."
Jak FB řešení funguje
Ve chvíli, kdy uživatel klikne na reklamu zobrazenou na Facebooku, na URL adresu vstupní stránky se připojí unikátní řetězec. Pokud je FB Pixel umístěn na webu, na kterém je povoleno sdílení cookie první strany s Facebookem, bude tento parametr URL zapsán do prohlížeče uživatele právě jako soubor cookie první strany.Pixely pak zahrnuje cookie první strany do všech událostí (events), které odesílá na Facebook.
Facebook říká, že toto řešení bude sloužit k tomu, aby bylo možné pokračovat v cílení reklam, jejich měření a analýze webových stránek pro návštěvnost z prohlížečů.
Inzerenti následně u svého pixelu mohou nastavit cookies prvních nebo třetích stran. Tato možnost se nachází na kartě Nastavení v Správci událostí na úrovni pixelů (v části Správce reklam). Zmíněnou změnu mohou inzerenti provést až do 24. října, poté bude možnost cookie prvních stran nastavena jako výchozí. Toto nastavení však bude možné kdykoliv změnit.
Zdroje: Marketing Land, Adweek