Facebook testuje Buy & Sell tlačítko pro běžné uživatele
Facebook se stal pro uživatele tak trochu samovolně mimo centra zábavy či zdroje zajímavých článků také blešákem - online místem, kde lze prodat či koupit zboží všeho druhu. I proto nyní přemýšlí o nabídnutí pomocné ruky prodejcům i kupujícím, testuje Buy & Sell tlačítko, které by bylo dostupné z profilu každého uživatele.
Printscreen po levé straně, stejně jako obrázek níže, byl sdílen Nickem Hendersenem z Ikon Communications. První z nich ukazuje, že funkce by byla přístupna po levé straně profilu, tam kde se nyní nachází přístup do našich eventů, skupin či k uloženým příspěvkům z news feedu.
Druhá fotografie pak ukazuje vyhledávání poptávky a nabídky zboží z oblasti Aucklandu na Novém Zélandu, kde test probíhá. Je zřejmé, že tato funkce dokáže nabídky řadit také do různých kategorií. Umožňuje také chronologické řazení příspěvků a jednoduchý přístup ke správě vašich nabídek či poptávek.
Zkuste si do vyhledávacího pole Facebooku zadat slova „bazar" či „blešák" s názvy několika českých měst, a možná budete překvapeni. Lidé tráví průzkumem online bazarů velké množství času a platí to i pro Facebook. Právě o čas strávený na největším sociálním médiu jde jeho vedení především. V souladu s tím probíhá pro tento typ prodejních skupin i test tlačítka Sell, o němž jsme informovali v únoru. Tato funkce umožňuje vkládat vlastní nabídky přímo skrze funkci „Sell". Jiní uživatelé si mohli po rozkliknutí příspěvku snadno dostat i k historii prodejců při využívání této funkce.
O přednostní nastavení tohoto rozhraní v prodejní skupině si můžete ještě dnes zažádat zde. Nevíme, zdali byla tato myšlenka opuštěna. Nový test ale naznačuje, že Facebook chce vyzkoušet i více meta přístup. Při něm by nemuseli uživatelé chodit do specializovaných skupin, ale mohli by si prohlédnout bazarové nabídky pro určitou oblast roztříděné přímo Facebookem. Dokud Facebook nebude poskytovat rovnou i platební rozhraní, těžko můžeme uvažovat o tom, že by si z prodejů bral i provizi. Jistě si ale umíme představit, že by dokázal implementovat možnost dodatečné propagace nabídek prodejců, a službu tak monetizovat tímto způsobem.
Zdroje: Ikon Communications, Social Times