Facebook testuje cílení reklam na základě nákupů uživatelů v obchodech
Máte zákaznické karty? Například do drogerie, na nákup kávy, potravin či u nějakého prodejce oblečení? Vsadím se, že máte v peněžence alespoň jednu. Díky těmto kartám máte nejen slevu na zboží, zákaznický bonus a přehled o plánovaných akcích, ale také skrze ně poskytujete společnostem informace o tom, kdy a co nakupujete.
Při vydávání zákaznické karty je třeba sdělit některé své údaje, ať už telefonní číslo nebo email. Díky tomu se dají informace ze zákaznických karet propojit s daty na Facebooku a cílení reklam tak může být zase o řád detailnější. Facebook se proto dal dohromady se společnostmi, které tato data shromaždují ve velkém - Epsilon, Acxiom a Datalogix, a nyní nové cílení testuje.
Nový nástroj by mohl umožnit například Coca-Cole reklamou na Facebooku oslovit ty teenagery, kteří si v minulém měsíci koupili bublinkový nápoj. Nebo se reklama na Pampers může objevit všem lidem z jednoho okresu, kteří v nedávné době nakoupili nějaké dětské zboží.
Cílení bude podle dostupných informací probíhat na základě anonymního párování emailových adres a telefonních čísel. K přihlášení na Facebook uživatelé používají buď email nebo telefonní číslo a při zakládání zákaznických karet jsou tyto údaje také vyžadovány.
Díky propojení dat z prodejů v kamenných obchodech a na Facebooku bude možno lépe vysvětli chování zákazníků a působení reklamy. Jestli opravdu reklama na Facebooku vedla k uskutečnění nákupu. Podle portálu AdAge je tento nástroj užitečný zejména pro prodejce zboží okamžité spotřeby.
Zdroje: www.adage.com, www.allfacebook.com