Facebook testuje reklamní formát Canvas na Instagramu
Sociální síť zaměřená na videa a fotografie dostane nový reklamní nástroj pro marketéry. Je jím Canvas, který se na Facebooku poprvé objevil v roce 2015, jako mobilní rychle se načítající reklamní formát. Jeho vznik byl výsledkem přání inzerentů, kteří požadovali kreativnější formát a nový způsob, jak oslovit uživatele.
Už před více než rokem se Facebook nechal slyšet, že čas, kdy se Canvas objeví na i na Instagramu jistě rychle přijde. „Začínáme testovat integraci formátu Canvas jako reklamu v Instagram Stories,“ potvrdil mluvčí Instagramu. „Zaměřili jsme se na přinesení co nejvyšší hodnoty pro inzerenty a Canvas je skvělým nástrojem k představení příběhů na celou obrazovku,“ popsal dále důvod.
Kampaně v tomto formátu spíše připomínají aplikace než reklamy. Může být na celou obrazovku, obsahovat fotografie v carouselu, automaticky hrající videa anebo i panoramatické fotografie, které je možné prstem nebo nakloněním telefonu posunovat a prohlížet si je. Samozřejmě je také možné přidávat i text nebo linky.
Minulý měsíc se ale proměnila i desktopová verze Facebooku. Facebook Stories, které se už před několika měsíci objevily v mobilní verzi, dostaly svůj prostor i na obrazovkách počítačů. Nově se objevují v pravém horním rohu, kde stačí kliknout a prohlédnout si příběhy svých přátel. Pokud tedy Facebook Stories někdo z vašich skutečně využívá, což se zdá být zásadní problém této funkce. Ale i na to zná Facebook lék. Instagram Stories totiž denně využívá téměř 250 milionů lidí, a proto dá brty Facebook uživatelům příležitost sdílet své příběhy nejen na Instagram, ale rovnou i na Facebook, aby i Facebook Stories zaplnily příběhy a zážitky uživatelů. Toto propojení je zatím jen v testovací fázi.
Zdroje: MarketingLand, Social Media Today