Facebook testuje reklamy v Messengeru
Místo pro reklamy se najít musí. A jelikož prostoru v news feedu ubývá, hledá Facebook nové možnosti. Nyní testuje reklamy ve svém Messengeru.
Messenger — tedy chat z Facebooku převedený v samostatnou aplikaci — slaví velké úspěchy. Dle údajů z léta 2016 měl 500 milionů měsíčních uživatelů. Byla by tedy škoda místo, kde tráví tito lidé mnoho času, dále nevyužít. To, že se něco takového chystá prozradil ve svém blogovém příspěvku produktový manažer Eddie Zhang. Reklamy budou umístěním připomínat současné upozornění na narozeniny přátel. Budou mít podobu carousel ads, kdy se vedle sebe budou moci objevit nabídky až pěti inzerentů.
Formát upřesnil head of product Messengeru, Steve Chudonsky, pro Recode. Uvedl, že se bude nacházet tzv. below the fold. Nebude tedy vidět ihned na první obrazovce, lidé si budou muset zascrollovat níže. Důležitá je také informace, že reklama nebude moci cílit na základě obsahu konverzace, do které by mohla zasahovat. Cílení tedy bude na základě socio-demografických údajů a zájmů.
Reklamy půjde pochopitelně schovat. Značky navíc nebudou schopny posílat uživatelům propagační zprávy napřímo. To budou moci učinit pouze v reakčním módu. Zhang k tomu napsal:
"...Podniky nám dlouho sdělují, že jsou nadšené z potenciálu Messengeru jako platformy pro komunikaci se zákazníky, povzbuzení prodejů, vytváření povědomí o značce a zvyšování zákaznické spokojenosti. Naše současné reklamní formáty jako reklamy, které dokážou přenést uživatele po prokliknutí z news feedu Facebooku do konverzace se značkou v Messengeru ukázaly, že lidé mají o takovou interakci zájem. Dokonce lidé už dnes na Messengeru s podniky běžně konverzují. Každý měsíc je mezi nimi zaslána 1 miliarda zpráv."
Chudnovsky zdůraznil opatrnost Facebooku v tom, že nechce příliš narušovat soukromí uživatelů. Proto je celá věc zatím ve fázi malého testu v Austrálii a Thajsku. Globální roll out se prý v nejbližší době nedá očekávat. Přesto se zdá zřejmé, že k tomuto posunu dojde.
Messengeru je prorokováno velká budoucnost také z hlediska chatbotů. Podobný reklamní formát by byl ideální prostředkem pro jejich propagaci. Je přitom jasné, že tento druh reklamy je vhodný jen pro ty podniky, které jsou schopny se svými zákazníky vést smysluplnou konverzaci.