Facebook údajně připravuje konkurenci pro Reklamní síť Google
Podle Wall Street Journalu čeká příští týden svět on-line reklamy velmi zajímavý okamžik. Facebook by totiž měl odhalit svou vlastní reklamní platformu, která překročí jeho vlastní hranice. Mohl by tak přímo konkurovat Reklamní síti Google, která umožňuje zobrazovat reklamu na milionech webů.
Ačkoliv Wall Street Journal zatím zveřejnil pouze citace některých lidí a Facebook se k záležitosti oficiálně nevyjádřil, nasvědčují tomu i některá fakta. Především nákup reklamní platformy Atlas od Microsoftu v minulém roce. Atlas je totiž služba, která umožňuje nákup a prodej reklamních prostorů na webových stránkách třetích stran. To je záležitost, které doposud dominoval Google se svou reklmaní sítí. Facebook by ale mohl mít značnou výhodu v podobě nejrůznějších demografických dat.
Facebook reklamy byly totiž dosud limitovány pouze na vlastní sociální síť. Je ale možné, že v příštím týdnu by se mohla situace změnit. Pokud Facebook využije Atlas pro otevření reklamního prostoru téměř celého webu, místo cookies, jak je známe, by měly být využívána čisla Facebook ID. Facebook má totiž v plánu spojit různé reklamní interakce, například proklik, s identifikačním číslem uživatele. Čistě teoreticky by mohl poskytovat i informace o tom, zda offline zákazník před nákupem viděl nějakou reklamu na internetu, nebo ne. To ale pouze v případě, že daný zákazník dobrovolně zadá na prodejně svůj e-mail a ten bude spojený s Facebook účtem.
Rozšíření reklamní platformy je ale poměrně pochopitelný krok. Facebook Ads se velmi daří, na druhou stranu má sociální síť jen omezený inzertní prostor, jehož rozšíření by uživatelé asi neviděli rádi. Přesun na weby třetích stran se proto zdá jako ideální řešení. Uvidíme ale, zda se informace potvrdí a jaké budou první dojmy z používání facebookové reklamy mimo Facebook.
Zdroj: MarketingLand