Facebook ukončuje Lasso, svou kopii TikToku

7. 7. 2020 | Petr Michl
Tak tohoto Lassa se teenageři nechytli. Nápodobu TikToku se Facebook už nebude snažit rozvinout ve vlastní aplikaci, spoléhá na Reels v rámci Instagramu.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

Před necelými dvěma lety spouštěl Facebook Lasso, aplikaci jako stvořenou pro tvorbu krátkých videí s hudební podkladem z bohaté audioknihovny. Šlo o jasnou kopii TikToku a bylo zřejmé, že být vyzyvatelem na trhu s tak dominantním hráčem nebude jednoduché. Nyní se to potvrzuje jejím uzavřením.

Lasso přitom nikdy nepřekročilo fázi regionálního testu. Mimo USA bylo dostupné jen ve skupině zemí ze střední a jižní Ameriky, jako jsou Kolombie, Mexiko, Argentina, Chile, Peru, Panama, Kostarika, El Salvador, Ekvádor a Uruguay.

Facebook již má už poměrně bohatou historii aplikací mimo jeho svatou trojici nejúspěšnějších (Facebook, Instagram a WhatsApp). Velká část z nich přitom neskončila  úspěchem a byla ukončena. Mezi nimi například v roce 2014 uvedená aplikace Slingshot, která byla kopií Snapchatu. Integrování okopírovaných Stories přímo na Instagramu se stalo jednou z nejúspěšnějších převzetí nápadů v historii Facebooku, když dnes uživatelé stráví více času „swajpováním“ příběhů než scrollováním feedu. Nemluvě o tom, že jsou dnes již Stories i doplňkem Facebooku, Messengeru i WhatsAppu.

Kam dál?

Facebook neláme hůl nad formátem krátkých lip sync videí. Snaží se ale napodobit výše zmíněný příběh úspěšné „krádeže“ Stories Snapchatu jejich integrací do Instagramu. Právě v rámci něj by měly být dostupné i funkce nedávno představené aplikace Reels, aktuálnějšího klonu TikToku, který by měl čínskou aplikaci více ohrozit.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: