Facebook ukončuje Lasso, svou kopii TikToku
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Před necelými dvěma lety spouštěl Facebook Lasso, aplikaci jako stvořenou pro tvorbu krátkých videí s hudební podkladem z bohaté audioknihovny. Šlo o jasnou kopii TikToku a bylo zřejmé, že být vyzyvatelem na trhu s tak dominantním hráčem nebude jednoduché. Nyní se to potvrzuje jejím uzavřením.
Lasso přitom nikdy nepřekročilo fázi regionálního testu. Mimo USA bylo dostupné jen ve skupině zemí ze střední a jižní Ameriky, jako jsou Kolombie, Mexiko, Argentina, Chile, Peru, Panama, Kostarika, El Salvador, Ekvádor a Uruguay.
Facebook již má už poměrně bohatou historii aplikací mimo jeho svatou trojici nejúspěšnějších (Facebook, Instagram a WhatsApp). Velká část z nich přitom neskončila úspěchem a byla ukončena. Mezi nimi například v roce 2014 uvedená aplikace Slingshot, která byla kopií Snapchatu. Integrování okopírovaných Stories přímo na Instagramu se stalo jednou z nejúspěšnějších převzetí nápadů v historii Facebooku, když dnes uživatelé stráví více času „swajpováním“ příběhů než scrollováním feedu. Nemluvě o tom, že jsou dnes již Stories i doplňkem Facebooku, Messengeru i WhatsAppu.
Kam dál?
Facebook neláme hůl nad formátem krátkých lip sync videí. Snaží se ale napodobit výše zmíněný příběh úspěšné „krádeže“ Stories Snapchatu jejich integrací do Instagramu. Právě v rámci něj by měly být dostupné i funkce nedávno představené aplikace Reels, aktuálnějšího klonu TikToku, který by měl čínskou aplikaci více ohrozit.