Facebook určuje pravidla marketingu
Společnosti si stěžují na Facebook, že nechápe jejich potřeby, a Facebook si stěžuje na obchodníky, že nechápou, jak tato sociální síť funguje. Problém je hlavně v tom, že nelze u nových médií aplikovat stejné reklamní prostředky, které fungovaly například u televize. Nechají si firmy poradit?
Obchodníci by chtěli reklamy před videem a větší prostor pro reklamu celkově. Manažer Facebooku Paul Adams na konferenci Federated Media's Signal v San Franciscu řekl, že tyto pokusy o protlačení reklam, které by mohly uživatele největší sociální sítě obtěžovat a snažit se upoutat jejich pozornost, nereprezentují směr, kterým by se Facebook chtěl ubírat.
Dle Adamse Facebook neslouží k upoutání pozornosti a okamžitým reakcím na nabídky společností, ale je o budování a rozvíjení vztahů a o zábavě. Na to by měli brát zřetel i obchodníci a měli by upravit svoje strategie na oslovení zákazníků. Snažit se vybudovat vztah podobný tomu, jako mají uživatelé se svými přáteli. A mít na mysli, že jeden příběh nestačí, mnohem účinnější jsou větší celky složené z více příběhů. Paul Adams přirovnal snahu firem oslovovat uživatele Facebooku klasickou reklamou ke snaze pozvat si na večírek skupinu cizích lidí. Zábava jednoduše vázne.
Hlavní radou tedy je nesnažit se násilně napasovat reklamní modely z jiných médií na ta sociální. Lidé se zde chovají jinak a je tedy potřeba k nim i jinak přistupovat.
Zdroj: www.techcrunch.com