Facebook uvádí reklamní formát Slideshow
Video reklama v news feedu Facebooku může vysát velice rychle váš datový tarif, v případě pomalého připojení se dokonce ani nemusí načíst. Právě pro tyto případy vytvořil Facebook nový reklamní formát nazvaný Slideshow.
Ač ho Facebook počítá mezi video formáty, jedná se spíše o sekvenci fotografií, která se zobrazuje v nastavených časových intervalech. Na vývoji Slideshow se podílela Coca-Cola. Její využití by bylo například takové, že by svou kampaň využívající video reklamu na Facebooku rozdělila na dvě verze. Facebook by při rozpoznání uživatelů s pomalým připojení dodal do jejich feedu méně datově náročnou reklamu ve formátu Slideshow.
Zároveň je pravděpodobné, že tento formát bude dostupný i pro Instagram.
Tvorba takovéto reklamy by neměla být nijak složitá. Inzerenti jednoduše vyberou 3 až 7 fotografií a vyberou celkový interval jejich zobrazení od 5 do 15 vteřin. Slideshow přitom může být doplněné zvukem (ten se spustí samozřejmě až při interakci uživatele s reklamou).
Tento formát je primárně určen pro rozvíjející se trhy typu Indie, kde převažuje 2G připojení. Při ceně datových tarifů a reálné rychlosti mobilního internetu na mnoha místech na českém území má ovšem tento formát smysl i u nás. Minimálně dává možnost vytvořit poutavější kreativu oproti statickým obrázkům za zlomek ceny tvorby videa. Samozřejmě by efektivitě pomohlo, kdyby bylo v tomto případě prolomeno pravidlo maximálně 20 % textu na reklamu, blog Facebooku oznamující novinku ovšem nic takového nezmiňuje.
Formát Slideshow by měl být k dispozici v Power Editoru a Ads Manageru v průběhu několika příštích týdnů.
Zdroj: Facebook for Business