Facebook znovu napodobuje Snapchat. Videa v news feedu budou vertikální
Facebook v posledních měsících provedl velký výzkum chování uživatelů při sledování videí na mobilních zařízeních, z něhož vyplynulo, že lidé vydrží u jejich sledování déle, pokud jsou videa na displeji umístěna vertikálně. Navíc si u nich mnohem častěji zapnou i zvuk. Vertikálně zobrazovaná videa byla přitom dosud dominantou Snapchatu a pro mnohé také jedním z hlavních důvodů, proč dávali při sdílení videí přednost právě této sociální síti.
Facebook poprvé oznámil svůj záměr podporovat vertikální videa už před rokem. Nyní by však měla být tato změna v news feedech na mobilních zařízeních mnohem více patrná. „Víme, že lidé chtějí mít z videa co nejživější zážitek, proto jim chceme dopřát možnost zobrazit co největší kus každého videa v jejich news feedu,“ sdělil mluvčí Facebooku serveru Marketing Land.
Dosud se vertikální videa zobrazovala v news feedu s černými pruhy po stranách, díky čemuž v podstatě dostávala horizontální podobu. To však významně zmenšovalo plochu, na které bylo video skutečně zobrazeno. Pokud si chtěl uživatel video přehrát v původním vertikálním formátu, musel na něj kliknout. Primární vertikální zobrazení videí tak jejich sledování uživatelům značně usnadní. Oproti Snapchatu ale nebudou videa zabírat úplně celý displej – budou se zobrazovat v poměru 2:3. Zobrazení přes celý displej bude možné opět až po jejich rozkliknutí.
Tento krok by měl být přínosem i pro inzerenty. Podle výše zmíněného průzkumu totiž lidé ochotněji zhlédnou až do konce i reklamní videa, pokud jsou v news feedu umístěna vertikálně.
Facebook se zatím nechystá zobrazování vertikálních videí v news feedu nikterak upřednostňovat. Pokud ale bude jejich množství růst a zároveň budou vzbuzovat větší zaujetí než ta horizontální, je dost pravděpodobné, že algoritmus je bude hodnotit lépe a uživatelé je uvidí ve svých news feedech čím dál častěji. Půjde tak o stejnou formu nepřímé podpory jakou mají například videa nahraná přímo do rozhraní Facebooku, která algoritmus hodnotí lépe než videa sdílená z YouTube, a zobrazuje je proto častěji.
Změna by se měla začít projevovat už během příštího měsíce.
Zdroje: Marketing Land, Adweek