Facebook zruší možnost měnit náhledy sdílených odkazů i inzerentům
Poslední týden v červenci Facebook mnoho lidí nepotěšil. Jeho změně Graph Api znemožnila uživatelům i Stránkám editovat náhledy sdílených odkazů. Nyní se má tato restrikce rozšířit i na inzerenty.
Když jste před zmíněnou změnou nahráli obsah do vašeho příspěvku, Facebook automaticky vygeneroval odkaz a související náhledový obrázek. Správce pak mohl upravit samotný odkaz, náhled i náhledovou fotografii, aby coby komplet dávaly co největší smysl. Nyní jsme v situaci, kdy si Stránky musí mnohem více hlídat OG parametry, případně si poradit nástroji, které jsou ovšem z pohledu Facebooku šedou zónou snažící se obcházet jeho záměry. Jedním z takových nástrojů je zkracovač Zkrát.it. Ten nezištně vytvořil frontend developer, Michal Černý, autor tohoto článku pak přispěl alespoň vymyšlením názvu s volnou doménou. Zkrát.it funguje už téměř 2 měsíce a, jak značí následující čísla, je pilně využíván.
Za měsíc srpen Zkrát.it provedlo více jak 5 000 000 přesměrování. Službu pro změnu nadpisu, popisku a fotky u cílového...
Tato restrikce má brzo dopadnout i na inzerenty. Dosud platilo, že lze upravit v Ads Manageru u sdíleného linku jako reklamy fotografii, nadpis i popisek. Z našeho pohledu to platí i v moment psaní tohoto článku. Kdo utrácí za reklamy, ten má jiná privilegia, platilo dosud na Facebooku. Dle vyjádření mluvčí Facebooku pro Marketing Land se to ovšem u tohoto aspektu změní. Znemožnění úprav sdílených linků se má u inzerentů projevit v příštích měsících.
Dosud možné nastavování reklam jako nepublikovaných postů. I to by mělo být změnou ovlivněno. Foto Tomáš Symerský
Jedná se pochopitelně o krok, který ztěžuje vytváření kreativ směřujících na konkrétní stránku. Tím pádem může ve výsledku i zhoršovat podobu reklam a i dojmy uživatelů z nich. Tato úprava má ovšem jiné cíle než komerční. Stejně jako původní restrikce pro uživatele a Stránky má ztížit šíření falešných zpráv.
Je tak možné, že finální podoba restrikce nakonec nebude tak závažná například pro e-shop promující pouze obsah na své stránce. „Měli by být schopni upravovat linky směřující na jejich vlastní materiál, neplatí to u příběhů, které nevytvořili. Inzerenti by měli být schopni měnit titulky u linků směřující na jejich vlastní obsah," zní citace mluvčího Facebook pro The Wall Street Journal, jež je ovšem starší než výše linkované vyjádření Facebooku z Marketing Land, které žádné výjimky nezmiňuje. Jak se pozná vlastní obsah a jak se odliší „zpravodajský link" od jiného obsahu? Bude guest blog na stránce partnerské firmy možné brát jako vlastní obsah? Na tyto důležité otázky neznáme odpověď a přinesou je pravděpodobně až příští měsíce.