Fanoušci, zákazníci a YouTube - změna v rozdělení sil

17. 6. 2013 | Bednářová Daniela
Přístup lidí k videu se ale postupně proměňuje. Od pasivního pozorování se diváci posunuli k aktivnímu vytváření obsahu. Videa ale nevytváří jen pro sebe, ale jako nadšení fanoušci pomáhají svým oblíbeným značkám.

Počet zhlédnutých videí stoupá exponenciální řadou. Z YouTube se stala významná sociální síť, která by v roce 2017 mohla dokonce předběhnout svoje rivaly, kteří momentálně drží nadvládu nad sociálními sítěmi - Facebook a Twitter.

Rostoucí zájem o videa ovlivňuje také marketing. Řada firem má vlastní kanál na YouTube a snaží svým video obsahem oslovit stávající i potenciální zákazníky.

Přístup lidí k videu se ale postupně proměňuje. Od pasivního pozorování se diváci posunuli k aktivnímu vytváření obsahu. Videa ale nevytváří jen pro sebe, ale jako nadšení fanoušci pomáhají svým oblíbeným značkám.

 

Na některých účtech mají daleko větší úspěch fanoušky vytvořená videa, než videa, která vyrábí společnost sama. Příkladem je kosmetická firma CoverGirl, u které tvoří 99 % veškerých zhlédnutí na jejich kanálu videa nahraná fanoušky.

Firma tento trend bohatě podporuje a vyzývá k video recenzování svých produktů a tento krok se jim vyplácí. Podobný trend lze pozorovat i u jiných firem. Například Oreo. U tohoto sušenkového kanálu vděčí fanouškovským videím za 92 % veškerých zhlédnutí.

Ale i tady firma své fanoušky vyzývá k tomu, aby svá vlastní videa vytvářeli a sdíleli s ostatními. Existují ale i firmy, které fanoušky k aktivitě nevedou, ale ti se zapojují stejně. V reakci na reklamu na mop Swiffer, vzniklo nespočet videí, ve kterých lidé sdílejí vlastní tanec při úklidu s tímto mopem Swiffer Dance. Je to jen další ukázka toho, jaké existují nové způsoby pro firemní video obsah.

Kromě klasického sledování videí, nabízí YouTube možnost videa komentovat a okamžitě sdílet. Což jsou dva základní aktivní přístupy, které může spotřebitel zaujmout vůči značce. Dalším přístupem je vytváření video recenzí. Recenze jsou v online nákupním světě stále populárnější a video formát je přitažlivější než textové popisy a pár fotografií. Také nesmíme zapomenout na to, že je YouTube místem, které je zaplněno návody na to, jak s produkty firem zacházet. Spotřebitelé zde řeší své problémy i kladné zkušenosti a YouTube je velmi důležitým místem, jak před nákupem, tak i po něm.

 

Existuje ještě jeden přístup k firemnímu videu - láska ke značce. Někteří spotřebitelé mají některé firmy a produkty tak rádi, že se staly součástí téměř všeho, co dělají. Malují s plechovkou Coly nebo s Lego postavičkami přehrávají oblíbené filmy. I to je další způsob, jak jsou značky na YT reprezentovány.

YouTube je další z míst, kde se lidé o značky zajímají a diskutují o nich a firmy by z této konverzace rozhodně neměly vypadávat. Fanouškům by zde měly odpovídat, ale také se naučit s nimi spolupracovat, protože jim to může přinést úspěch.     

Zdroj: www.adweek.com

 

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: