Festival Cannes Lions odebral reklamě udělená ocenění
Pořadatelé prestižního festivalu Cannes Lions vyřadili ze seznamu výherců reklamu na klimatizaci značky Kia. A to i bez ohledu na to, že je už téměř měsíc po akci.
Brazilská agentura Moma Propaganda se do soutěže přihlásila s reklamou na dvouzońovou klimatizaci. Automobilka Kia však reklamu ostře odsoudila. Nikdy jí neschválila a natož, aby jí agentuře zaplatila.
Podle reklamy dokáže klimatizace chladit nebo ohřívat každou část automobilu rozdílně. Tuto funkci demonstrují dva obrázky, na kterých je učitel a žákyně se sloganem „Na každé straně je jiná teplota“. Ale vypadá to, jakoby učitel zatoužil po své mladší studentce.
Moma Propaganda přišla o stříbrného lva za „print“ a o bronzového lva za „outdoor“. Aby dostala agentura pořádně za vyučenou, má zákaz hlásit svou práci na příští ročník Cannes Lions. Podvod se na festivalu kreativního průmyslu zkrátka nevyplácí.
I když se porotcům reklama původně líbila, kampaň vzbudila vlnu kritiky. Především pro její nevkusnost a až pedofilní nádech.
Zdroj: www. adweek.com