Fotky uživatelů Facebooku jako nevyužitý marketingový nástroj
Lidé fotí čím dál častěji. Fotí svoje nohy, své zvířecí miláčky i všechno, co hodlají sníst. Na řadě z těchto fotek, které často končí na sociálních sítích, se vyskytují i produkty různých značek - ať už chtěně či nechtěně. Někdy firmy samy vyzývají své zákazníky a fanoušky, aby jim posílali fotky, na kterých je vidět jejich láska ke značce. Například společnost Starbucks nechala své zákazníky fotit kelímky.
Facebook neustále hledá nové možnosti, jak monetizovat news feed, a fotografie, které přibývají na největší sociální síť rychlostí 350 milionů fotek za den, se zdají jako ideální místo, kde najít další reklamní peníze. Pomoci by mohla Facebooku společnost Pongr, která se specializuje na již zmíněné fotografické soutěže různých společností. Jejich hlavní devizou je software schopný rozpoznat loga a jednotlivé vizuály značek.
Podle zakladatele společnosti Pongr Jamieho Thompsona lidé často fotí a sdílejí to, co mají rádi nebo po čem touží. Takové fotografie ale zůstávají marketingově nevyužity. Díky možnosti rozpoznat produkt či značku mohou firmy například cílit reklamu. Ať už by se jednalo o cílení na člověka, který si vyfotil auto konkrétní značky, nebo o cílení na jeho přátele a přátele přátel přes Sponsored Stories.
Představte si, že se vyfotíte se svým oblíbeným pivem v ruce při sledování fotbalu a fotku postujete na Facebooku. Díky softwaru od Pongr bude o vaší fotce pivovar vědět a označí na ní svůj produkt. Pokud jste dali pivovaru už někdy předtím lajk, dala by se fotka použít i jako doporučení. Formou Sponsored Story se tak v News feedu vašich přátel objeví fotka vás s tím konkrétním pivem. Příspěvek bude v podstatě stejný, jen se k němu přibalí i reklamní sdělení.
Jak nakonec spolupráce s Facebookem dopadne, se teprve uvidí. Možností je spousta.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.corp.pongr.com