GIFy i facebookovým stránkám? Začalo omezené testování
Možnost vkládat GIFy jako příspěvky či komentáře byla uživatelům otevřena na konci května, facebookové stránky byly ovšem vynechány. Nyní se ovšem zdá, že i ty si budou moci užít více rozhýbané zábavy.
GIFy jako příspěvky už publikoval americký fast foodový řetězec Wendy's nebo brazilská značka nápoje Kuat patřícího Coca-Cole.
„GIFy mohou představovat zábavnou a poutavou cestu komunikace. Proto jsme začali testovat podporu formátu GIF i v příspěvcích a podporovaných příspěvcích pro malé procento facebookových stránek," uvedl mluvčí Facebooku pro Social Times a dodal: „Vyhodnotíme, zdali to přináší lidem skvělou zkušenost předtím, než (funkci) uvolníme více stránkám."
S odstupem několika měsíců musíme přitom konstatovat, že se alespoň z našeho pohledu žádná „GIFiáda" na uživatelských profilech nekoná. Přisuzujeme to především tomu, jakým způsobem Facebook vložená GIFů dovoluje. Jde v příspěvku či komentáře linkovat na GIF na stránkách třetích stran (například něco z Tumblr), ten se pak rozhýbe pouze, když na něj v news feedu kliknete. Nepoutá tak pozornost automaticky jako například video nahrané přímo na Facebook, které se přehrává automaticky. Přestože je GIF stále atraktivním formátem. Doufejme, že ho budou mít všechny stránky k dispozici co nejdříve.
Zdroje: Social Times, Marketing Land
Kam dál?
Vidíte na snímku níže nějaký rozdíl oproti klasickému GIFu? Ano, hýbá se na něm jen určitá část, obrazu - konkrétně bublinky v sektu. Je to totiž cinemagraf.
Facebook v únoru tohoto roku oznámil, že chce umožnit používání cinemagrafů jako reklam. Přečtěte si o tom více v článku Facebook hledá reklamní využití stylového formátu poloanimovaných fotografií.