Global Pages od Facebooku spojují lokální do globálního
Facebook pokračuje ve své koncepci neustálých vylepšování. Ne všechna se sice setkávají s úspěchem (například Promoted Posts pro uživatele), ale s příchodem globálních firemních stránek zastřešujících ty lokální se největší sociální síť světa trefila do černého.
Firmám odpadá totiž nutnost zakládat pro každou lokální pobočku samostatnou stránku a samostatně ji provozovat. S novou strukturou díky Global Pages budou některé informace pro všechny pobočky společné, například název, URL a počet fanoušků. Propojeny budou také statistiky, takže správci stránek si mohou prohlížet celkové výsledky. V několika příštích měsících plánuje Facebook přidat i lokální specifické údaje.
Lokalizované verze se mohou lišit profilovým i cover obrázkem, jazykem, mohou obsahovat specifické informace o stránce, aplikace i příspěvky. Lokální stránky jsou pro zákazníky většinou zajímavější a jsou ochotni se zde i více zapojit.
Na lokální stránku z globální budou uživatelé Facebooku přesměrováni na základě toho, kde se právě nacházejí. Pokud se tak nestane automaticky, mohou si v nastavení vybrat sami, stačí ‘Přepnout oblast’.
Jak to vypadá se můžete podívat u testovacích partnerů Facebooku - Walt Disney tak propaguje svůj nový animovaný film Frankenweenie, a své lokální stránky spojil i Kit Kat a Holiday Inn.
Kromě spojení již existujících lokálních stránek na jednu globální, lze zvolit i další způsob. Lokálně rozlišit jednu stránku globální bez nutnosti vytvářet nové adresy a budovat fanouškovskou základnu. Tak to udělala například kosmetická společnost Dove.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.facebook-studio.com