Kampaň britského prodejce elektroniky chytře bojuje proti krádežím mobilů

Zdroj: Currys
I značky mohou přispět ke zlepšení prostředí kolem sebe. A teď nemluvíme o apelech na lásku, spravedlnost nebo podporu menšin. Největší britský maloobchodní prodejce elektroniky Currys dokázal, že to jde i v mnohem menším měřítku, ale s o to hmatatelnějším dopadem.
Dle posledních policejních statistik byl v samém centru metropole, ve Westminsteru, ukraden každých 15 minut jeden mobilní telefon. 77% Britů považuje problém pouličních krádeží za závažný, v Londýně je to dokonce 88%.
Řetězec Currys na to reaguje netradičně: společně s radou Westminsteru, Metropolitní policií a charitou Crimestoppers uvedl na Oxford Street projekt „Mind the Grab". Reaguje na to, že mnoho krádeží proběhne tak, že z ruky chodce vytrhne telefon zloděj na skútru či kole. Nebezpečná zóna je tak právě na pomezí silnice a chodníku. A právě na něm nechal Currys namalovat čáry ve své brandové fialové s varováním „Mind the Grab" upozorňujícím na popsané kriminální chování a na to, aby si mobil raději schovali.
Zdroj: Currys
Zdroj: Currys
Slogan je mimo jiné odkazem na varování „Mind the Gap", které mají vypálené v paměti všichni pravidelní cestující londýnským metrem. Objevuje se také na zemi, ovšem u hrany nástupiště.
Kampaň Currys je založená na datech. Využívá zjištění Institutu pro výzkum kriminality a politiky spravedlnosti (ICPR) při Birkbeck University, jenž monitoruje chování chodců a sleduje, jak vizuální signály skutečně pomáhají snižovat počet krádeží. Součástí kampaně je také trénink zaměstnanců Currys, kteří obětem okamžitě pomáhají: od volání blízkým, přes hlášení na policii až po blokaci karty. Přes svůj CSR rozměr silná brandová kampaň je skvělým příkladem chytrého propojení bezpečnosti, marketingu a společenské odpovědnosti.
Zdroj: Currys
Zdroj: Currys
Zdroj:Currys
