Google má problém. Značky zahájily bojkot reklam na YouTube kvůli extrémismu

27. 3. 2017 | Jakub Hort
Už více než 250 značek stáhlo své kampaně z YouTube, mezi nimi i giganti jako Johnson & Johnson, PepsiCo nebo Starbucks. Vadí jim jejich spojování s extrémistickým obsahem.

Stále více a více firem stahuje své reklamy z YouTube. Neschopnost Googlu zajistit, aby se videa nezobrazovala vedle nenávistných a antisemetických videí, dráždila zástupce firem tak dlouho, až si řekli dost a své reklamy stáhli až do odvolání.

Mezi nejznámější společnosti, které se do tohoto bojkotu zapojily, patří například Johnson & Johnson, Verizon, AT&T nebo Starbucks. Tento list se však neustále rozšiřuje o nová jména, v pátek se na něj přidaly General Motors, Walmart, PepsiCo a Nestlé. Nejedná se však pouze o lokální rozhodnutí, jako na počátku celé kauzy, nýbrž celosvětová. Tento problém se poprvé objevil před necelými 14 dny, kdy se spojila reklama BBC pod polským extremistickým videem. Od té doby inzerenti stahují své kampaně z YouTube. The Wall Street Journal odhalil, že se reklama zobrazovala kolem homofobních, rasistických a antisemetických videí a u značek, které své kampaně ještě nezastavily, se tak děje doteď. „Obsah, se kterým jsme spojováni je otřesný a zcela proti hodnotám naší společnosti,“ vyslal zprávu směrem ke Googlu Walmart. „Dokud se situace nevyřeší, odstraníme všechny naše reklamy z nevyhledávacích platforem Googlu,“ stálo dále v prohlášení.

Printscreen jednoho z problematických videí


Pro Google je to rána pod pás, protože již roky usilovně pracuje a neustále vylepšuje programatické cílení reklamy, které závisí pouze na algoritmech, nikoliv na lidech. YouTube se stal zdrojem drtivé většiny videí kdekoliv na internetu a má velmi povolenou laťku obsahu videí. I když by se ve videích zobrazila teroristická propaganda nebo jakýkoliv nelegální obsah, samotná stránka je vždy chráněná federálními zákony a nikdy nemůže být za obsah videí zodpovědná.

Výsledkem dlouhodobé práce je 400 nahraných hodin videa každou minutu a 1 miliarda hodin videí zhlédnutých každý den. Za reklamu na YouTube inkasoval Google minulý rok okolo 11 miliard dolarů, to je přibližně osmina celkového příjmu za  rok 2016.

Nyní se ale objevila vážná trhlina, která může ovlivnit nejen finanční výsledky tohoto roku. Až  v nejbližších dnech se ukáže, zda Google dokáže tento problém obratně vyřešit nebo se seznam bojkotujících bude neustále navyšovat.

Zdroje: The Wall Street JournalAdage

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: