Google nabídne Shopping Ads přímo u vyhledávání Obrázků
Množství lidí, kteří nakupují online prostřednictvím svých mobilních zařízení, stále roste. Mnoho z nich přitom navštěvuje přímo stránky či aplikace prodejce, aniž by využili Google nebo jiný vyhledávač. Právě Google se rozhodl tomuto trendu krátícímu mu reklamní příjmy postavit a na svém blogu oznámil nové umístěním reklamního formátu Nákupy Google (Shopping Ads) přímo nad přehledem Obrázků u vyhledávání.
To znamená, že nakupující při procházení výsledků vyhledávání obrázků na Google uvidí reklamy na relevantní produkty. Reklama se vždy zobrazí na prvních místech ve vyhledávání, tedy nad všemi obrázky nalezenými na webu.
Součástí nové podoby inzerce je i přidání nových možností filtrování výsledků vyhledávání. Ty umožní uživateli přesněji specifikovat produkt, který právě hledají, a poté být přímo přesměrován na stránky daného prodejce. Nové umístěná formátu Nákkupy Google bude dostupné všem inzerentům.
Podle Googlu má mnoho lidí při prohlížení výsledků vyhledávání obrázků dotazy ohledně ceny zobrazených produktů nebo toho, kde lze dané produkty zakoupit. Díky nové podobě reklamy mohou být uživatelé jedním kliknutím přesměrováni na stránky, kde se nejen dozvědí odpovědi na své otázky, ale také si mohou produkt ihned pořídit.
Google ve svém oznámení zmiňuje, že lidé, kteří jednou týdně vyhledávají produkty prostřednictvím svých mobilních zařízení, využívají k následnému nákupu nejčastěji právě produktové obrázky. Společnost už se ale nezmiňuje o počtu těch, co vyhledávání úplně přeskočí a navštíví rovnou stránky prodejce. Podle nedávného průzkumu agentury BloomReach přitom například přímo na stránky e-shopu Amazon zamíří 44 % nakupujících, zatímco vyhledávání využije pouze 34 %. Dalších 21 % pak navštíví přímo stránky jiných internetových prodejců.
Nová podoba Nákupů Google není jedinou novinkou, kterou Google pro inzerenty přichystal. Společnost jim nově pomůže také lépe vyhovět současnému trendu v online nakupování, kdy si zákazníci objednají zboží online a vyzvednou si je pak osobně v některé z kamenných prodejen.
Počínaje tímto týdnem mohou prodejci své zákazníky na možnost osobního vyzvednutí zboží upozornit pomocí odkazu (store pickup link) v rámci svého profilu na Google.
Pokud prodejci využívají místní inventář, který slouží ke zpřístupnění inventáře místního obchodu lidem nakupujícím online, budou navíc nově moci zobrazit svůj inventář v místním „Panelu znalostí“ – tedy v boxu, který se zobrazuje v pravé straně vyhledávání a ve kterém jsou uvedeny informace jako otevírací doba nebo kontakt na prodejnu.