Google nyní zobrazuje thumbnail v 45 % případů mobilního vyhledávání
Google přidává více tzv. thumbnail obrázků do lokálních výsledků vyhledávání, konkrétně při vyhledávání na mobilním telefonu. Thumbnails, neboli náhledové obrázky, mají pomoci uživateli ve snazší orientaci. Nyní se zobrazují ve výsledcích vyhledávání mnohem častěji, než tomu bylo ještě před pár dny.
K navýšení thumbnails došlo skutečně radikálním způsobem. Zatímco ještě 13. července celkem 15,7 % prvních stran výsledků mobilních vyhledávání obsahovalo thumbnail, nyní se jedná o 44,5 %. Došlo tedy k nárůstu o 183 %. Tento výsledek se vztahuje k vyhledávání v rámci USA, nicméně i ostatní státy vykazují obdobný trend. Ve Velké Británii například došlo k navýšení z 23 % na 39 % a na Slovensku se jednalo o nárůst z 15 % na 24 %. Pro Českou republiku aktuálně k dispozici výsledky nejsou.
K obdobnému nárůstu zobrazení thumbnails došlo v září roku 2016. Tehdy se počet zobrazení navýšil z 1 % na 10 %. Aktuální nárůst však souvisí se zmíněným zobrazováním lokálních výsledků. Nejedná se ovšem o obecné dotazy na místa, typu Praha, Brno, apod. Thumbnails se zobrazují u dotazů na místní služby, podniky a dokonce i nemovitosti.
Google dlouhodobě vylepšuje nástroje pro zobrazování výsledků vyhledávání a snaží se vylepšovat svou strategii v rámci desktopu i mobilních zařízení. Co přesně je za tím, že Google používá více obrázků thumbnails pro místní vyhledávání v mobilu, je samozřejmě těžké říci přesně.
Lze předpokládat, že výsledky vyhledávání s náhledy obrázků mají vyšší míru prokliku než ty, které obrázky nemají. Z tohoto důvodu se ujistěte, že obrázky na vaší stránce jsou označeny a jasně popsány v HTML, a že správně pracujete se značkami strukturovaných dat. Právě strukturovaná data využitá k označení obsahu, pomohou Googlu lépe porozumět kontextu vašeho webu a jeho následnému zobrazení ve vyhledávací síti.
Zdroje: RankRanger, Search Engine Land