Google překonává Facebook jako zdroj přímé návštěvnosti z mobilů
Facebook je méně cenný než Google, alespoň tedy jako zdroj přímé návštěvnosti z mobilních zařízení. Říká to studie datově analytické společnosti Chartbeat vycházející z dat jejích klientů.
Právě propracovanost mobilního prostředí a dominance aplikace Facebooku v něm dávala největšímu sociálnímu médiu v této oblasti náskok a v posledních letech byla zdrojem přímé mobilní návštěvnosti číslo 1. Z této pozice se přitom sesadil dle odborníků z Chartbeat sám Facebook změnou svého algoritmu, který více upřednostňuje zobrazování obsahu FB přátel na úkor Stránek. Částečně je to ale i důsledek uživatelského chování, kdy lidé čím dál méně rádi vyskakují z prostředí samotné aplikace někam na weby třetích stran.
Na dalším grafu je vidět, že návštěvnost z mobilního Facebooku překonává nejen přímá mobilní návštěvnost, ale také návštěvnost z vyhledávání na Googlu.
Zdroj: Chartbeat
Tento stav zdůrazňuje důležitost a použitelnost vlastního webu v mobilním prostředí. To podtrhuje i další údaj od Chartbeat: přímá návštěvnost mobilních stránek nepřekonává jen tu z mobilního Facebooku, překonává veškerou návštěvnost z Facebooku napříč zařízeními. Jedním z vysvětlení je to, že zejména čtenáři médií jsou věrnější, než se předpokládalo. V okamžiku, kdy se jim jejich oblíbené weby přestaly zobrazovat v news feedu, mnozí z nich jsou ochotni najít si svůj oblíbený portál v internetovém prohlížeči sami.
Zdroj: Chartbeat