Google překonává Facebook jako zdroj přímé návštěvnosti z mobilů

5. 6. 2018 | Petr Michl
Tak dlouho se mění algoritmus, až Facebook ztratí prvenství ve prospěch Googlu.

Facebook je méně cenný než Google, alespoň tedy jako zdroj přímé návštěvnosti z mobilních zařízení. Říká to studie datově analytické společnosti Chartbeat vycházející z dat jejích klientů.

Právě propracovanost mobilního prostředí a dominance aplikace Facebooku v něm dávala největšímu sociálnímu médiu v této oblasti náskok a v posledních letech byla zdrojem přímé mobilní návštěvnosti číslo 1. Z této pozice se přitom sesadil dle odborníků z Chartbeat sám Facebook změnou svého algoritmu, který více upřednostňuje zobrazování obsahu FB přátel na úkor Stránek. Částečně je to ale i důsledek uživatelského chování, kdy lidé čím dál méně rádi vyskakují z prostředí samotné aplikace někam na weby třetích stran.

Na dalším grafu je vidět, že návštěvnost z mobilního Facebooku překonává nejen přímá mobilní návštěvnost, ale také návštěvnost z vyhledávání na Googlu.


Zdroj: Chartbeat

Tento stav zdůrazňuje důležitost a použitelnost vlastního webu v mobilním prostředí. To podtrhuje i další údaj od Chartbeat: přímá návštěvnost mobilních stránek nepřekonává jen tu z mobilního Facebooku, překonává veškerou návštěvnost z Facebooku napříč zařízeními. Jedním z vysvětlení je to, že zejména čtenáři médií jsou věrnější, než se předpokládalo. V okamžiku, kdy se jim jejich oblíbené weby přestaly zobrazovat v news feedu, mnozí z nich jsou ochotni najít si svůj oblíbený portál v internetovém prohlížeči sami.

Zdroj: Chartbeat


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: