Google přestane číst vaše e-maily pro lepší cílení reklam
Toto rozhodnutí vzešlo z oddělení zaměřeného na cloudové služby, mezi než patří služba G Suite soupeřící mimo jiné s kanacelářským softwarem Microsoftu. Ač uživatelé placeného G Suite ve svém Gmailu reklamy cílené na základě obsahu mailů nevidí, přesto bere mnoho z nich tento faktor jako bezpečnostní riziko. Navíc to, že lidé tento druh reklamy vnímali při používání běžného Gmailu, u nich mohlo vytvořit předsudek s potenciálem vyloučit G Suite jako potenciální firemní software.
Google proto místo větší osvěty rovnou odstranil příčinu dohadů. Tento reklamní formát mu přinesl několik žalob. Za konečným rozhodnutím je ovšem jistě kalkulace říkající, že soustředit se na placené služby může být výhodnější než jeden reklamní formát s přesným cílem. Diane Greene vedoucí v Googlu cloudové služby prozradila v blogovém příspěvku oznamujícím tuto novinu, že G Suite má již přes 3 miliony platících zákazníků. Tržby tohoto oddělení samostatně Google nesděluje. Náleží nicméně do položky „Další", která vyrostla meziročně v prvním kvartálu tohoto roku o 49 % na obrat ve výši 3 miliardy a 90 milionů dolarů.
Zdroje: Bloomberg, Google, WSJ