Google přichází s další novinkou: ušetří vás čekání ve frontě
Čekání ve frontách a davy lidí obecně má rád asi málokdo. Díky nové funkci v rámci Google vyhledávání, která byla spuštěna v úterý, se však přeplněným restauracím i obchodům můžeme snadno vyhnout.
„Pokoušeli jste se někdy vyhnout frontám a přemýšleli, kdy je nejlepší čas jít na nákup, pro čerstvé pečivo nebo třeba do fitness centra (tip: vyhněte se času pondělí po práci)?“ napsal včera Google ve svém statusu na sociální síti Google+. „Máte štěstí! Nyní se můžete vyhnout čekání a vidět nejvytíženější časy týdne u milionů míst po celém světě přímo z Google Search.“
Jak na to? Stačí si dané místo vyhledat na Googlu, kliknout na podrobnosti a podívat se, ve které dny a konkrétní časy navštěvuje místo nejvíce lidí. Vytíženost místa je přehledně zobrazována sloupcovým grafem po jednotlivých dnech.
Zdroj: Google
Společnost už v minulosti vysvětlila, jakým způsobem je schopná sbírat data od uživatelů aplikace Google Maps a s jejich využitím pak anonymně informovat uživatele této služby o věcech, jako jsou dopravní omezení nebo aktuální kolony na dálnicích. A na stejném principu nyní funguje i nová služba.
„Stejně tak, jako na základě souhrnu anonymních pohybů odhadujeme data o dopravě, jsme schopni relativně určit, jak vytížený je konkrétní podnik,“ uvádí podle serveru Techcrunch Google.
Služba může být užitečná nejen pro zákazníky, ale i pro majitele daných míst. Díky datům o vytíženosti budou moci lépe porozumět tomu, kdy přesně je jejich návštěvníci navštěvují v největší míře. Ačkoliv většina z nich už nějaký alespoň základní přehled o vytíženosti svého podniku má, Google jim nyní poskytuje nový, mnohem komplexnější pohled na věc. Stejně jako jejich zákazníci si ale budou muset data najít pomocí klasického vyhledávání – Google totiž nenabízí žádnou verzi určenou pouze pro provozovatele sledovaných podniků.
Google ve svém postu uvádí, že služba je aktuálně dostupná pro „miliony“ míst po celém světě a bude přímo dostupná z jeho vyhledávání na všech mobilních zařízení s přístupem na internet, v moderních mobilních internetových prohlížečích a také prostřednictvím aplikace Google Search. Nicméně realita zatím vypadá tak, že služba zatím funguje jen na vybraných místech, avšak postupně je rozšiřována na další a další po celém světě. Doplňková informace o vytíženosti podniku se postupně objeví pouze u těch míst, kde jsou uživatelé „obvykle zvědaví, jak vytížené místo je“, uvádí server Techcrunch s odkazem na mluvčího společnosti Google.
Zdroje: Google+, Techcrunch