Google příspěvky jsou nyní dostupné pro všechny uživatele služby Google My Business (Moje firma)
Po téměř ročním čekání jsou Google Posts (v češtině Google příspěvky) konečně přístupné i pro malé podniky, které používají platformu Google My Business (Moje firma). Před několika týdny byly Google Posts přesunuty do GMB, kde jsou nyní dostupné pro desktop, Android i iOS.
Pro přidávání příspěvků se stačí přihlásit do svého GMB účtu a kliknout na ikonu „Post” v menu na levé straně stránky (viz. obrázek níže).
Při psaní příspěvku má uživatel na výběr z několika možností jako nahrát obrázek, napsat text (do 300 slov) nebo přidat událost (včetně data a času konání). Dále může přidat call-to-action tlačítko, jako „learn more" (zjistit více), „reserve" (rezervovat), „sign up" (přihlásit se), „buy" (koupit) nebo „get offer" (získat nabídku).
Googlu se touto službou snaží dát podnikům možnost:
- sdílet své denní nabídky nebo jiné aktuální akce, které by měly zaujmout stávající a přilákat nové zákazníky
- propagovat události a informovat zákazníky o nadcházejících událostech v jejich okolí
- představit top produkty a upozornit na nové zboží
- zvolit si jednu z dostupných možností, díky které se snadno spojí se zákazníkem prostřednictvím Google firemního zápisu. Stačí jeden krok k přihlášení do newsletteru, možnosti rezervace nebo „zjistit více” či nakoupení produktu z webových stránek.
Příspěvky se budou zobrazovat jak ve vyhledávání na Googlu tak i na Mapách. Více informací se dočtete v nápovědě Googlu.
Google Post byly poprvé spuštěny už v lednu 2016 pod názvem „candidate cards“, ale byly přístupné pouze pro politické kandidáty prezidentské volby v USA. O několik měsíců později byly zavedeny pro velice omezený počet malých firem a až v současné době může být jejich potenciál využíván naplno i drobnými podnikateli.
Zdroje: searchengineland.com, support.google.com