Google proti reklamní slepotě
Ilustrační obrázek, zdroj: www.google.cz |
Google hledá efektivnější cesty, jak zaujmout uživatele pomocí kontexotvé reklamy ve vyhledávačích. Dnes to oznámil server Tyinternety.cz.
Pilotní projekty zatím běží v několika amerických státech a nabízí doplnění běžných odkazů s anotací dalším multimediálním obsahem - například videem, obrázky, nebo přímo oknem z Google Maps. Do budoucna se počítá třeba i se srovnáváním produktu s konkurenčními výrobky, které ocení zejména e-shopy, zakládající si na ceně.
Nové úpravy mají zaprvé zvýšit komfort pro ty, které reklama zaujme a zadruhé zastavit klesající efektivitu tohoto formátu reklamy, který se již stal "okoukaným".
Kontextová reklama by se tak o další malý díl mohla stát relevantním výsledkem vyhledávání, na které uživatel klikne častěji než doposud.