Google spouští dvoufaktorové ověřování pro miliony uživatelů
Není nic hezkého, když se vám někdo vloupá do osobního Gmail účtu. Když jde o firemní nebo klientský od přístupu ke správě Google Ads nebo účtu na YouTube, může to být ještě větší polízanice. Google se přitom snaží od nemilých překvapení uchránit své uživatele ve velkém a nyní je k tomu vyzývá ještě přesvědčivěji.
Dvoufaktorové ověření je tu už dlouho, v roce 2018 ho ovšem využívalo jen 10 % uživatelů. Google již v květnu oznámil, že v budoucnu bude dvoufaktorové ověřování brzy součástí výchozího nastavení. Zatím to ale zkouší po dobrém. V srpnu vyzval 2 miliony tvůrců YouTube, aby chránili své kanály před napadením zapnutím dvoufázového ověřování přístupu do YouTube Studio.
Important Security Update for YPP Creators:
Starting Nov 1st, you’ll be *required* to turn on 2-step verification to access Studio.
We want to help keep your account safe & 2SV is an important step!
Protected yet? ???? Enable on your Google Account → https://t.co/lSOxZhuFBu pic.twitter.com/rc1MrOibeS
Do konce roku nicméně Google automaticky povolí dvoufaktorové ověřování pro dalších 150 milionů účtů.
Dalším vhodným způsobem, jak posílit své bezpečí online, je používání správce hesel, nástroje, který v současné době podle společnosti Google kontroluje více než miliardu hesel denně prostřednictvím svého vestavěného správce pro Chrome, Android a aplikaci Google. Nově bude přístupný také v systému iOS. Správce hesel brzy pomůže i s generováním hesel a umožní uživatelům zobrazit všechna uložená hesla přímo z nabídky aplikace Google.
Říjen je měsícem kybernetické bezpečnosti a Google v jeho rámci zároveň připomíná uživatelům také správce neaktivních účtů. Mnoho lidí si založí e-mail třeba pro přihlášení do konkrétní služby a pak na něj zapomenou. Uzmutí takovýchto mrtvých duší ve velkém pak může usnadnit kybernetické útoky, jako se například stalo při útoku na ropnou společnost Colonial Pipeline v květnu tohoto roku. Pro usnadnění správy neaktivních účtů Google poskytl v roce 2013 uživatelům možnost nastavit pro účty dobu neaktivity, a to v rozmezí 3 až 18 měsíců nepoužívání. Měsíc předtím, než tato doba vyprší, zašle Google uživatelům e-mail, v němž je upozorní a umožní jim rozhodnout se, co s neaktivním účtem udělají.
Pořádek ve svých Google účtech i nastavení dvoufaktorového ověřování si můžete nastavit zde.