Společnost LEGO odstraní ze svých hraček genderové předsudky na základě výsledků průzkumu mezi dětmi
Nový průzkum, který si nechala vypracovat společnost LEGO, ukazuje, že dívky se dnes cítí stále sebevědoměji a zapojují se do všech typů her a tvůrčích činností. S přibývajícím věkem je ale stále brzdí zakořeněné genderové stereotypy společnosti. Výzkum provedl Geena Davis Institute k příležitosti Mezinárodního dne dívek, který vyhlásila OSN, a k zahájení nové kampaně LEGO® „Ready for Girls", která oslavuje dívky, jež přetvářejí svět prostřednictvím kreativního řešení problémů.
Průzkumu se zúčastnilo téměř 7 tisíc rodičů a dětí ve věku 6 až 14 let v Číně, České republice, Japonsku, Polsku, Rusku, Velké Británii a USA. Zdůrazňuje, že je třeba, aby společnost přebudovala své vnímání, činy a slova a podpořila tak kreativitu všech dětí.
Výzkumníci zjistili, že zatímco dívky jsou stále sebevědomější a mají zájem zapojit se do široké škály činností, u chlapců tomu tak není. 71 % dotázaných chlapců, se obávalo, že se jim budou děti posmívat, pokud si budou hrát s „dívčími hračkami" a tuto obavu sdíleli i jejich rodiče. 82 % dívek věří, že je v pořádku, když dívky hrají fotbal a chlapci cvičí balet.
„Rodiče se obávají, že se jejich synové stanou terčem posměchu, za to, že si hrají s hračkami určenými pro dívky. Je to ale také tím, že chování spojené s muži je ve společnosti více ceněné. Dokud společnost neuzná, že chování a činnosti typicky spojované se ženami jsou stejně hodnotné nebo důležité, budou rodiče a děti tyto předsudky dále přijímat." uvedla Madeline Di Nonno, výkonná ředitelka Geena Davis Institute, která provedla výzkum.
I přes pokrok, kterého bylo dosaženo v tom, že dívky odbourávají předsudky již v raném věku, zůstávají podle tohoto výzkumu obecné postoje týkající se hry a tvůrčí kariéry nerovné a omezující.