Google uvádí YouTube pro neziskové organizace
Googlu nejde vyčíst nedostatek podpory neziskového sektoru. Po programu Google Grants, který dává neziskovým organizacím příležitost usilovat o grant na inzerci zdarma v rámci reklamní sítě Google Adwords, přichází s výhodami i v rámci YouTube. Pokud máte neziskovou organizaci a plán, jak o sobě dát vědět, může být pro vás vhodný program YouTube pro neziskové organizace.
Google ve svém blogovém příspěvku píše: "Největší výhodou programu je jeho jednoduchost. Založíte si kanál, nahrajete video, ve kterém ukážete svůj příběh a začnete s propagací vaší činnosti. Program má pro vaši organizaci několik zásadních výhod, které můžete využívat hned po přihlášení. Díky funkci Živý přenos můžete streamovat vaši každodenní činnost, zajímavé události, které pořádáte, nebo pomoc, kterou poskytujete.
Do videí můžete umístit aktivní odkaz, na který vaši příznivci mohou kliknout a propojit se s vaším webem nebo iniciativou, kterou propagujete. Také budete moci umístit příspěvek pro své příznivce a podělit se s nimi o nové informace. Můžete využívat i poznámky k videu, komentovat a navnadit uživatele, aby se přihlásili k odběru nebo navštívili váš oficiální web."
Lákadla popsaná ve dvou odstavcích výše se tedy v zásadě neliší od výhod „obyčejného" Youtube kanálu. Přidanou hodnotou má být tlačítko "Darovat". To by mělo být dostupné v nejbližších týdnech a diváky videí neziskových organizací navede k jednoduchému způsobu, jak jim zaslat finanční příspěvek. Tato funkcionalita má již své úspěchy v dříve dostupné "anglické mutaci". Zástupkyně World Food Organization, Abby Ravera, uvádí, že během jednoho víkendu získali skrze tlačítko "Donate" finance na jídlo o objemu schopném nasytit půl milionu dětí.
Program chce napomoci i šíření informací. Nabízí fórum, kde mohou neziskové organizace sdílet své poznatky, hledat pomoc mezi profesionály nebo se dělit o úspěchy.
Další informace o programu naleznete na youtube.cz/nonprofits, inspiraci můžete na speciálním fóru.