Google v roce 2017 zamítl reklamy v hodnotě 3,2 miliardy dolarů
Digitální reklamy hrají důležitou roli v utváření webových stránek dnešní doby. Mělo by se však jednat o prostor, kde kdokoliv s dobrým nápadem a dobrým obsahem může oslovit své publikum. A právě proto by tento prostor měl být bezpečný a efektivní, což však není vždy pravidlem, ale nejpopulárnější světový vyhledávač se tomu snaží napomoci.
Google oznámil, že během roku 2017 zamítl reklamy v hodnotě vyšší než 3,2 miliardy dolarů. Uvedené číslo znamená, že každou sekundu je staženo více než 100 reklam. V roce 2016 se přitom jednalo o reklamy v hodnotě mnohem nižší, konkrétně 1,7 miliardy dolarů.
Za uplynulý rok bylo zamítnuto:
-
79 milionů reklam, které směrovaly uživatele na webové stránky obsahující malware
-
400 tisíc malwarových stránek
-
66 milionů reklam, které nutí uživatele k falešnému kliku (tzv. 66 trick-to-click reklamy)
-
48 milionů reklam, které vyzývaly k nechtěné instalaci softwaru
Přibližně v tuto dobu v loňském roce Google zveřejnil svá nová pravidla pro kontrolu reklam. Vznikla tak politika zakazující zpeněžení nevhodného a kontroverzního obsahu. V návaznosti na tyto změny Google uvedl, že v roce 2017 zablokoval 320 000 vydavatelů, protože porušovaly jeho zásady. Dále na černou listinu umístil 90 000 webů a 700 000 mobilních aplikací.
Scott Spencer, ředitel pro udržitelné reklamy v Google, uvedl:
„Po rozšíření našich zásad proti nebezpečnému a hanlivému obsahu jsme odstranili reklamy Google z celkem 8 700 stránek, protože porušovaly zmíněné zásady.”
Google chce i nadále potlačovat podvodné reklamy a za tímto účelem implementoval novou technologii a představil 28 nových pravidel pro inzerenty a 20 pravidel pro vydavatele. Mezi aktualizovanými pravidly jsou například informace týkající se spekulativních finančních produktů, také se rozšířila pravidla týkající se gamblingu.
V rámci těchto omezení Google také uvedl, že již nebude dále umožňovat zobrazování reklam propagujících binární opce, kryptoměny a související obsah. Navíc inzerenti, kteří nabízejí finanční smlouvy, valutové kurzy a finanční rozložení sázek, budou muset získat od společnosti Google certifikaci, aby mohly realizovat reklamy v rámci sítě AdWords. Tato certifikace ovšem bude k dispozici pouze v některých zemích.
Podle Scotta Spencera zde však jejich práce nekončí. Jak se uživatelské trendy vyvíjejí, tak se vyvíjí i ochrana webů, nicméně se současně zlepšují i online podvody. Z tohoto důvodu bude pro Google odstranění škodlivých a rušivých reklam i nadále nejvyšší prioritou.
Kam dál?
O svých očistných plánech informuje světově nejpopulárnější webový prohlížeč pravidelně. Internetový prohlížeč Google Chrome od letošního roku nově sám blokuje reklamy, které nesplňují určité standardy. Již jste o této Ad Block funkci slyšeli?
Zdroje: Search Engine Land , Google