H1.cz je prodána. 100% podíl koupila GroupM
Skupina mediálních agentur GroupM, dceřiná společnost agenturní sítě WPP, koupila 100% podíl v H1.cz. Jednička na trhu výkonnostního marketingu H1.cz se tak zapojí do skupiny agentur zaměřených na performance marketing, která ve světě vystupuje pod značkou QUISMA. H1.cz tímto prodejem definitivně ukončila svojí rozluku s Ataxo a jeho majitelem, investičním fondem Garvest.
H1.cz byla založena v roce 2006 v Praze. Specializuje se na výkonnostní marketing. Momentálně zaměstnává přes 90 lidí. Agentura má pobočky v Praze a Bratislavě. Čistý auditovaný obrat H1.cz a H1 Slovakia na konci roku 2012 činil přibližně 75 miliónů Kč.
Akvizici okomentoval Ronald Paul, CEO QUISMA Holding: "V roce 2010 jsme se skvěle uvedli ve východní Evropě, a proto jsme se rozhodli v tomto regionu výrazně expandovat. Hledali jsme partnera, který je dostatečně inovativní a současně zavedený na trhu. V H1.cz jsme takového partnera našli. Těším se na spolupráci s velmi profesionálním týmem a jsem si jistý, že naší technologií přispějeme k dosažení znatelně lepších výsledků. Společně s úspěšným rozjezdem Polska nás akvizice H1.cz posouvá do pozice lídra ve střední a východní Evropě."
GroupM v Česku a na Slovensku zastřešuje mediální agentury Mediaedge, Mindshare, Mediacom a Maxus. GroupM akvizicí H1.cz významně posílí v oblasti výkonnostního marketingu. Všechny společnosti patřící pod WPP v České republice dohromady zaměstnávají přes 600 osob, a to s výnosy více než 70 milionů dolarů ročně. Ve střední a východní Evropě celá skupina, včetně přidružených podniků, zaměstnává kolem 6000 lidí s výnosy více než 600 milionů dolarů. Výnosy WPP z digitálního sektoru, včetně přidružených podniků, byly v roce 2012 více než 5 miliard dolarů, což představuje téměř 33 % celkových výnosů WPP.