IKEA česká republika se již potřetí v řadě stala Mastercard Obchodníkem roku

2. 2. 2016 | redakce
IKEA opět obhájila prvenství v soutěži Mastercard Obchodník roku. Nejlepším obchodem s potravinami je Lidl, mezi prodejci elektroniky zvítězil CZC.cz a online prodejců obecně Mall.cz. Podívejte se na další kategorie.

 

  • Absolutním vítězem a držitelem titulu MasterCard Obchodník roku 2015 se potřetí v řadě stala IKEA Česká republika. Ta byla také oceněna v rámci oborových kategorií jako MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015.

  • Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl Česká republika, Teta drogerie, DEICHMANN-OBUV, Sportisimo, CZC.cz, OBI a MALL.cz.

  • Ocenění GE Money Bank Věrnostní program roku 2015 získala Teta drogerie za svůj Teta klub.

  • Vítěze v kategorii MasterCard Obchodník roku 2015 – GE Money Bank Cena veřejnosti vybrali zákazníci hlasováním na internetu a přes SMS. Nejvíc hlasů získal Lidl Česká republika. Do hlasování se letos zapojilo celkem 123 556 osob, což je téměř dvakrát více než loni.

Vítězové jednotlivých kategorií soutěže byli určeni podle výsledků rozsáhlého reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny („top of mind“), počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

 

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem třináctého ročníku ocenění MasterCard Obchodník roku 2015 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích dvou ročnících soutěže. Lidé nejvíce oceňovali hlavně skladbu sortimentu společnosti, prodejna vykazuje i vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

„Výherce jednotlivých kategorií určili sami zákazníci, jejich hlasování tak odráží dobré zkušenosti s jednotlivými prodejci a sortimentem i jejich oblíbenost. Již třináctým rokem oceňujeme prodejce na českém trhu na základě kvality jejich nabídky, dobrých vztahů se zákazníky a neustálou snahu obchodníků o zdokonalování služeb,“ říká Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.

 

Oborové kategorie

1. Cenu MasterCard Obchodník s potravinami 2015 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos díky vysoké důvěře svých zákazníků vyhrál Lidl Česká republika, který se vloni umístil na třetí příčce. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je GLOBUS.

2. Vítězem kategorie MasterCard Obchodník s drogerií a parfumerií 2015 se stala společnost Teta drogerie, která se v předchozích ročnících umisťovala na druhé příčce. Na druhém místě je dm drogerie markt a třetím umístěným se stal ROSSMANN.

3. Ocenění v kategorii MasterCard Obchodník s oděvy a obuví 2015 (obuv, oblečení, doplňky) získal DEICHMANN-OBUV, který obhájil loňské vítězství. Na druhém místě se umístil Marks & Spencer a na třetím Baťa.

4. Vítězem kategorie MasterCard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2015 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stejně jako v předchozím ročníku stalo Sportisimo. To boduje zejména největším povědomím u zákazníků a jejich vysokou loajalitou. Na druhém místě stanul SportsDirect a na třetím Nike.

5. MasterCard Obchodník s elektronikou 2015 opět získal e-shop CZC.cz, u kterého zákazníci pozitivně ocenili vedle kvality a šíře nabízeného sortimentu také přívětivé prostředí prodejen. Na druhém místě skončil T. S. Bohemia a na třetím místě je DATART.

6. Vítězem v kategorii MasterCard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2015 (potřeby pro dům, zahradu a chovatele) se stalo OBI, druhý je Hornbach, který si v žebříčku o jedno místo polepšil, na třetím místě se umístilo UNI HOBBY. OBI získalo toto ocenění zatím v každém ročníku soutěže, na svém kontě tak má celkem třináct titulů. To je jednoznačným důkazem oblíbenosti, spokojenosti a loajality jeho zákazníků.

7. V kategorii MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015 zvítězila IKEA Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím místě je SCONTO Nábytek.

8. Cenu MasterCard Internetový obchodník 2015 získal MALL.cz a obhájil tak loňské vítězství. Na druhém místě se umístila alza.cz, a na třetím místě je eva.cz. Toto pořadí je stejné jako v loňském ročníku soutěže.

 

Zvláštní ceny

1. V kategorii MasterCard Obchodník roku 2015 GE Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika a obhájil tak loňský titul.O jeho prvenství rozhodli sami zákazníci celkovým počtem 69 297 hlasů. Jen velmi těsně se na druhé příčce umístila IKEA Česká republika s 66 271 hlasy, na třetím místě je dm drogerie markt s 57 096 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz a SMS zpráv od 10. listopadu 2015 do 10. ledna 2016. Celkem hlasovalo 123 556 osob, z toho 119 536 lidí přes internet a 4 020 prostřednictvím SMS zpráv. Hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 844 383 platných hlasů. To je více než dvojnásobek hlasů z loňského ročníku soutěže, kdy v soutěži hlasovalo 61 473 lidí a o výhercích ocenění rozhodovalo 388 844 hlasy.

2. Ocenění MasterCard Obchodník roku – GE Money Bank Věrnostní program 2015 získala Teta drogerie za svůj program Teta klub, který letos zákazníci označili jako nejpřínosnější

„Věrnostní programy se již staly součástí každodenního života většiny lidí, a jsou tak pro obchodníky významným nástrojem komunikace se zákazníky. Aby byl ale takový program opravdu úspěšný a vynikal mezi výraznou konkurencí, musí být pro zákazníky opravdovým přínosem. V současné době vítězí obchodník, který umí rychle a chytře cílit. Jen ten, který umí neobtěžující formou vtáhnout nenuceně do děje vždy toho správného zákazníka, bude ze svého věrnostního programu sklízet ovoce,“ říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+ GE Money Bank. 

3. O vítězi v kategorii MasterCard Inovace v obchodě roku 2015 hlasovali účastníci Retail Summitu 2015 na základě nominací odborné poroty. Nominováni byli MAKRO Cash & Carry ČR za projekt MAKRO Akademie, Globus ČR za zavedení mobilní platební aplikace MasterPass a obchodní řetězec Tesco za projekt Spolupráce s Potravinovou bankou. Vítězem se stalo Tesco. 

4. Kategorie MasterCard Obchodník roku 2015 SOCR ČR Osobnost českého obchodu je vyhlašována Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti MasterCard a je určena pro osobnost, která výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnila sektor obchodu či jeho část. Vítězem této kategorie se stal Daniel Večeřa. Daniel Večeřa je vrcholný představitel firem, které zásadně ovlivňují český a slovenský trh s elektrospotřebiči. Je jednatelem skupiny HP TRONIC, která je největším domácím distributorem bílé a černé techniky. Skupina vlastní 33 maloobchodních prodejen Euronics a společnost ETA a exkluzivně zastupuje elektrospotřebiče značek GoGEN, Hyundai, Goddess a Gallet. Od roku 1997 provozuje tři horské hotely v Beskydech a Ski areál Razula ve Velkých Karlovicích. Skupina zaměstnává téměř 1 200 lidí. Daniel Večeřa vede společnost HP TRONIC od roku 1999.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: