IKEA odtajnila recept na své masové kuličky
Zdroj: IKEA.com
Karanténa nejen v Česku odstřihla mnoho lidí od jejich oblíbených produktů a také jídel. IKEA a masové kuličky jdou prostě neodmyslitelně k sobě. Kdo je nikdy neměl, jako by ve švédském řetězci s nábytkem ani nikdy nebyl. IKEA je dokonce prodává mražené, aby si je lidé mohli udělat i doma. Lze ale předpokládat, že si je většina jejich milovníků nakoupit do zásoby nestihla. IKEA UK proto odhaluje karty a sdílí na Twitteru se zákazníky recept na nejoblíbenější položku svých restaurací.
A dělá to tak s pomocí návodu, který značně připomíná její vyhlášené manuály k sestavení nábytku.
Níže jsme pro skutečně deprivované milovníky švédské klasiky recept i přeložili.
Ingredience — masové kuličky: Míchejte mleté hovězí a vepřové maso prsty, abyste rozbili hrudky. Přidejte nakrájenou cibuli, česnek, strouhanku, vejce a dobře promíchejte. Přidejte mléko a opepřete a osolte.
Ingredience — smetanová omáčka: kapka olivového oleje, 40 gramů másla, 40 gramů mouky, 150 ml zeleninového vývaru - 150 ml hovězího vývaru, 150 mililitrů smetany, 2 lžičky sojové omáčky, 1 lžička dijonské hořčice.
Ze směsí vytvořte malé kuličky. Položte je na čistý talíř, zakryjte je a nechte je dvě hodiny v lednici (pomůže jim to udržet si tvar při vaření).
V pánvi ohřejte olej na střední teplotu. Když je horká, přidejte masové kuličky a osmažte je na všech stranách.
Když jsou osmažené do zlatohněda, vložte je do k tomu určené nádoby do předehřáté trouby a pečte po 30 minut (na 180 ° v konvekční troubě a 160 ° v té s ventilátorem) .
Ikonická švédská smetanová omáčka: Rozpusťte 40 gramů másla v pánvi. Přidejte 40 gramů hladké mouky a míchejte 2 minuty. Přidejte 150 mililitrů zeleninového a 150 mililitrů hovězího vývaru a pokračuje v míchání. Přidejte 150 mililitrů smetany, 2 lžičky sojové omáčky a lžičku dijonské hořčice. Přiveďte k varu a nechte omáčku zahušťovat.
Až budete připraveni k jídlu, podávejte ho se svou oblíbenou úpravou brambor — buď krémovou bramborovou kaší nebo malými vařenými brambory. Užijte si to!
Nebojte, nestali jsme se webem o vaření. To, co jste právě viděli, je nicméně skvělá ukázka komunikace britského zastoupení IKEA, které se v čase vynuceného odloučení připomnělo zákazníkům. Ti, co recept skutečně vyzkouší, budou mít pozitivní zkušenost se značkou na několik hodin i z vlastní kuchyně. Potěší ale i všechny ty, co si prostě jen v dobrém na kuličky z IKEA vzpomenou.
Kam dál?
Není čas čekat na to, až se to přežene. I marketéři by měli stát v tuto chvíli v první linii. V první linii, která má za úkol rozhýbat znova kola ekonomiky. Podívejte se na přehled toho, jak dnes mají značky komunikovat, a příklady těch českých, které to zvládly.