IKEA rozesílala nevyžádané zprávy uprostřed noci. Adresáti si to chválili, stejně nemohli spát

21. 2. 2025 | Petr Michl
Co pomůže lidem, co nemůžou v noci usnout? Části z nich kvalitní matrace. A přesně na to se zaměřila kanadská pobočka IKEA ve své nové kampani.

Zprávy uprostřed noci často nebývají těmi nejpříjemnějšími. Obzvláště, když přicházejí nečekaně od někoho mimo vaše nejbližší. Adresáti krátké zprávy od kanadské pobočky IKEA se ovšem mohli radovat.

V noci z 9. na 10. února mezi 22. a 5. hodinou dostaly zhruba dvě stovky Kanaďanů od nábytkářského řetězce soukromou zprávu na Instagramu. A to s velmi stručnou otázkou:

„Jsi vzhůru?“



Těm, kteří rychle zareagovali, byla nabídnuta 15 % sleva na matraci.

Jedná se o další z řady kreativních strategií, jak pozicovat IKEA do role odborníka na kvalitní spánek. Už dávno neplatí, že matraci si můžete koupit jen v nábytkářských řetězcích. Těm vyrostla řada konkurentů, která se zaměřuje jen na tento sortiment. O to víc se musí zástupci tradičních prodejců snažit. Spoléhat se na to, že si můžou potenciální zákazníci na jejich matraci poležet a vyzkoušet si ji přímo v obchodě nabízejícím také mnoho dalšího zboží, prostě už nestačí.

A v tomto případě kampaň z dílny agentury Rethink šla přímo „do ložnic“ za těmi, co by mohli mít s usnutím potíže. Marketingová ředitelka IKEA Canada, Jacqueline Wark, uvedla v tiskové zprávě:

„IKEA je hrdá na to, že může nabízet stylové výrobky do domácnosti za dostupnou cenu lidem ze všech společenských vrstev. S nadšením pomáháme Kanaďanům zařídit každou místnost v jejich domovech a zejména jim chceme pomoci s kvalitním nočním odpočinkem, který si zaslouží."

Informace o nočních zprávách pak neposloužila jen jako PR stunt, ale také jako základ pro influencerskou digitální a OOH kampaň. Ta pomáhá šířit informace o 15% slevě na matrace a doplňky na spaní, platnou do 23. února pro členy programu IKEA Family.

Zdroje: AdAge, Drum, Rethink, IKEA Canada

Kam dál?

Ve Švédsku na to šla IKEA jinak.

Využila sleepfluencery. Ti dobrovolně mění na noc svá okna v billboardy


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: