IKEA v nové kampani hlásá: 'Čím víc spíte, tím více o pohodovém životě víte!'

24. 9. 2020 | Eva Dragulová
IKEA se stává odborníkem na spánek. Na své konto si může připsat další kreativní kampaň, která trefně tuto základní lidskou potřebu tematizuje. Existuje na vrásky něco lepšího než se dorůžova vyspat?

 ik

„Váš zítřek začíná dnes večer!“ tvrdí hlavní claim nové kampaně IKEA, kterou pro tuto značku připravila britská reklamní agentura Mother. IKEA k další propagaci spánku chytře využívá produkty ze své nabídky a snaží se předat poselství, že čím více spíte, tím více ze života máte. Ostatně rodiče malých dětí by o tom mohli psát hotové romány.  

Tentokrát IKEA sází na 3 velké vizuály, které představují 3 oblíbené produkty této značky (peřinu, prostěradlo a polštáře). Prostěradlo, které vylézá z plechovky s energetickým drinkem, peřina napasovaná do krabičky s krémem proti vráskám a polštáře padající z dózy s vitamíny na soustředění a paměť. To vše má zákazníkům sdělit jediné. Nic vám nepomůže tolik jako kvalitní odpočinek. Značka si klade za cíl, aby lidé konečně pochopili, že dostatečný spánek má stejné účinky, jaké slibují tyto „náhražky“. Vizuální metafora kampaně je silná, zpracovaná minimalisticky, avšak účinně.

Navíc se nejedná o vizualizaci v 3D, ale o skutečné fotky. Fotografka kampaně Amy Currell měla na starosti pořízení snímků pomocí fyzických modelů mnohonásobně překračující velikostí svůj předobraz. A napasovat do nich produkty IKEA asi nebylo úplně jednoduché. Ale rozhodně to funguje.

Povedená vizuální reklama je fakticky pokračováním příběhu „O zajíci a želvě“, který IKEA formou videospotu představila na začátku září. Oč v něm jde? Zajíc se vrací z posilovny. Následující den má velký závod. S želvou. Po cestě domů potká kamarády. Namísto odpočinku se s nimi jde raději pobavit a následně doma hraje videohry. Želva si místo zábavy dopřeje kvalitní spánek. Zatímco se vydává ráno na start odhodlaná vyhrát, zajíc spí ještě na pohovce. Jak to dopadne, nemusíme sáhodlouze vysvětlovat.

Na reklamu se můžete podívat níže. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: