IKEA vám může se svou reklamou změnit život. Musíte ji ale nejdřív počůrat
Hezký vizuál na celostraně v časopisu dnes již nestačí. Švédská reklamní agentura Åkestam Holst to moc dobře ví, a na novou kampaň pro obchodní dům IKEA se spojila s renomovanou společností v oblasti úpravy povrchů průmyslovými nátěry Mercene Labs. Výsledkem je originální a nevídaná tištěná reklama, jejíž realizace možná přispěje ke zdokonalení lékařské diagnostiky. Reklama vyšla na domácím trhu v jednom z nejvlivnějších švédských časopisů pro ženy a ztělesňuje motto „IKEA pro život.“ (IKEA, Where Life Happens).
Reklama zabírá jednu ze stan v časopise Amelia, na kterém je krátký text, obrázek dětské postýlky a tajemný proužek s (mírně řečeno nestandardní) instrukcí: „Zde počůrejte.“
Pokud je pomocí testovacího proužku potvrzeno těhotenství, jako kouzlem se pod původní cenou objeví snížená cena IKEA Family klubu. Po předložení získá nastávající maminka slevu na dětskou postýlku.
Aby se tento nápad mohl zhmotnit, spojila se agentura Åkestam Holst s firmou Mercene Labs, která se specializuje na úpravu povrchů průmyslovými nátěry. Technologie vychází z běžných těhotenských testů, které lze zakoupit v každé drogerii, ale bylo nutné ji zdokonalit, aby se informace přenesla po papíře na jiné místo, a „vybarvila“ text s nižší cenou. Technický pokrok, který výroba této reklamy přinesla, dokonce možná přispěje ke zdokonalení lékařské diagnostiky.
Moč v reklamní kampani využila v minulosti snad jen Animal Planet. Jednalo se však pouze o uměle vytvořený zápach, který měl psí mazlíčky přitáhnout ke sloupu, na kterém byla ve výšce páníčkovo očí reklama na soutěž, kterou Animal Planet pořádala.
Kam dál?
Dobrou náladu podpoří i 7 Nejvtipnějších reklam roku 2017