IKEA ve Švédsku oživuje letité internetové virály

24. 1. 2025 | Petr Michl
Na co napodobovat virální trendy 11 nebo 8 let po jejich období slávy? To zjistíte v aktuální švédské kampani IKEA, v níž dojde třeba i na Harlem Shake.

IKEA umí reagovat na aktuální trendy. I v Česku byste našli pár pěkných real-time marketingových zářezů. Švédská pobočka nábytkářského řetězce přichází proto s poněkud nezvyklou kampaní z dílny agentury Åkestam Holst NoAOživuje v ní virály z dob, kdy si ještě většina lidí myslela, že sociální média jsou tu pro udržování kontaktu s přáteli a pro zábavu.

Zaměstnanci v prodejnách tak vyzkouší tzv. Mannequin Challenge, která rozvířila virální vlny v roce 2016.


Na řadu přišel také o poznání divočejší Harlem Shake, který vládnul internetům (a třeba i kabině fotbalové Sparty) před 11 lety.

 

A renesanci zažívá i před 8 lety virální trik s přetočením lahve („Flip Bottle“).

Proč to všechno? To prozrazuje sdělení na konci videí, které říká, že je lepší pozdě než nikdy. Dle IKEA to platí pro virály, ale i pro mechaniku věrnostního programu ve stylu: „Sbírejte body za nákupy, a dostanete za ně pak slevu nebo odměnu.“ Ohraný koncept uvádí vskutku originálním způsobem

 

Kam dál?

Agentura Åkestam Holst NoA stojí i za nedávnou skvělou kampaní. IKEA využila „sleepfluencery". Ti dobrovolně měnili na noc svá okna v billboardy.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: