IKEA ve Švédsku oživuje letité internetové virály
IKEA umí reagovat na aktuální trendy. I v Česku byste našli pár pěkných real-time marketingových zářezů. Švédská pobočka nábytkářského řetězce přichází proto s poněkud nezvyklou kampaní z dílny agentury Åkestam Holst NoA. Oživuje v ní virály z dob, kdy si ještě většina lidí myslela, že sociální média jsou tu pro udržování kontaktu s přáteli a pro zábavu.
Zaměstnanci v prodejnách tak vyzkouší tzv. Mannequin Challenge, která rozvířila virální vlny v roce 2016.
Na řadu přišel také o poznání divočejší Harlem Shake, který vládnul internetům (a třeba i kabině fotbalové Sparty) před 11 lety.
A renesanci zažívá i před 8 lety virální trik s přetočením lahve („Flip Bottle“).
Proč to všechno? To prozrazuje sdělení na konci videí, které říká, že je lepší pozdě než nikdy. Dle IKEA to platí pro virály, ale i pro mechaniku věrnostního programu ve stylu: „Sbírejte body za nákupy, a dostanete za ně pak slevu nebo odměnu.“ Ohraný koncept uvádí vskutku originálním způsobem.
Kam dál?
Agentura Åkestam Holst NoA stojí i za nedávnou skvělou kampaní. IKEA využila „sleepfluencery". Ti dobrovolně měnili na noc svá okna v billboardy.